Lekkende dieseltank Lightweight

  • Sue

    Het ene probleem is opgelost en het volgende dient zich alweer aan! Fijn hè, zo'n laro?

    Dit is het geval: Ik heb twee tanks, onder iedere stoel één. Als ik op de tank onder de passagiersstoel rijd, dan lekt er diesel uit als ik stilsta. Als ik rijd lekt hij niet of is het zo minimaal dat het tegen de bodem van de auto waait en “verdwijnt”. Nogal logisch dat mijn brandstofverbruik lekker hoog ligt…

    Nu wilde ik toch al mijn tanks met elkaar verbinden zodat ik alleen onder mijn eigen stoel hoef te tanken, maar nu wordt het dus noodzaak om snel te handelen. Ik kan niet goed zien waar het precies lekt, maar iemand van jullie heeft dit vast ook al eens meegemaakt : ) Waar kan ik het best beginnen met zoeken, hij lekt niet op het aftapkraantje. En heeft er iemand ervaring met het aan elkaar koppelen van de tanks? Of kan ik beter helemaal iets anders verzinnen?

    Ik hoor graag van jullie, tot die tijd blijf ik hoofdsponsor van de BP!

    Groet, Sue

  • SIII 88

    Ik heb ook m'n beide tanks lek gehad. Voor mij was dat de aanleiding om de rechter te vervangen, maar dan voor een civiele uitvoering met een vulopening aan de buitenkant. De (oude) tanks zijn overigens gaan lekken nadat ik ze opgeborsteld had en had behandeld tegen roest. Nu juist dat gehannes aan de tanks heeft een aantal zeer dunne plekjes open gemaakt. Het risico van zo'n lekje lassen is dat je waarschijnlijk iedere week een volgend plekje kan lassen.

    Van Dam in Rhenen heeft grote hoeveelheden brandstoftanks in voorraad, zowel civiel als militair. Ik meen dat ‘ie € 125,- excl btw durft te vragen. Vind ik wel erg duur, maar Budget Parts heeft ze meen ik niet op voorraad en vertelde mij ook ’ns dat ze duur zouden zijn.

    De tanks verbinden lijkt mij lastig. Je moet boven of onder de bak langs. Als je bovenlangs gaat dan heb je er alleen baat bij bij het vullen. Tijdens het rijden zul blijven wisselen tussen de tanks. Bij een verbindig onderlangs heeft het nut bij vullen en rijden, al moet er dan ook weer een ontluchting bovelangs gevoerd worden. Je hebt een dikke doorvoer nodig die de snelheid van het tanken kan verwerken en niet voor een gigantische schuimvorming in je tank zorgt tijdens het tanken. Het lijkt mij nogal een avontuur en een kwetsbare oplossing.

    Succes,

    Marco

    LR 88 SIII 2¼B ‘71 (alleen doet ze ’t even niet………snik!)

  • Hugo

    Sue,

    Je kunt misschien ook wel even kontact opnemen met Ron Bolleboom. Die heeft volgens mij zat van die dingen en normaal gesproken doet hij wel normaal met de prijzen.

    Mvrgr, Hugo

    www.ronbolleboom.nl

  • Aad Koene

    Sue, ik begrijp dat Leopold lekt.

    Een vervelend maar veel voorkomend probleem bij Land Rovers.

    De Tanken zijn gemaakt uit 4 stukken plaatwerk die aan elkaar gelast zijn met uitzondering van de boven- en onderkant, deze liggen over elkaar en de naad is met lood dichtgemaakt.

    Bij een botsing of onzachtzinnige aanraking met het terrein o.i.d. laten de loodverbindingen vaak los.

    E.e.a. is soms te repareren met Bison Metalfiller of met POR15 sealer (erg duur).

    De oplossing zit meestal in een nieuwe tank (afhankelijk van de grootte oplopend tot € 200,00) tenzij de lekkage veroorzaakt wordt door vul-, ontluchtings- en brandstofslangen.

    Ons aller Ron kan je er alles over vertellen.

    Mocht je meer info van mij willen weet je me te vinden.

    Nieuwjaarsgroeten,

    Aad Koene, Laro S2a 109" Tinkerbell

  • Rene

    Als je alleen last van lekkage hebt als je op de rechter tank rijdt kan je tank rustig laten hangen, die lekt of hij lekt niet, ook als je op de linker rijdt. Ik denk dat je beter je brandstofkraan (vlak bij rechter tank gemonteerd) of de leidingen tussen kraan en tank kunt kontroleren.

    Succes!!!!

    Rene Gans

  • Anton

    Als ik even mag inhaken.

    iemand nog een vul trechter voor op die onder de stoel tankjes liggen, ik mis er twee.

    Anton 8-)