Info Santana

• Sjack

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Land-Rover en nu heb ik een mooie Santana zien staan. Ik heb wel ervaring met de “normale” laro's, maar niet met Santana modellen. Kan iemand mij vertellen of er wezenlijke verschillen zitten tussen een Engelse Laro en een Santana?

Zijn de onderdelen allemaal gelijk of zijn veel van de onderdelen anders en onderling niet uitwisselbaar. Zijn er punten waar ik bij deze modellen specifiek op moet letten? Het gaat om een Santana uit 1974, Diesel.

Mochten deze anders zijn, zijn de werkboeken hiervan dan ook goedte verktrijgen?

alvast bedankt voor jullie reacties!

• Rene

Hoi Sjack

Ik heb nu een paar Santana's binnen gehad en kan je melden dat er niet heel veel verschillen zijn. Eerste punt waar je op moet letten is dat de stoel dikker is, dashboard komt verder naar binnen en er is meestal deurbekleding, maw : de ruimte voor de bestuurder is zo mogelijk nog kleiner als bij de Landrover, let daar wel op!!

De wagens zelf zijn meestal erg goed, staan vaak op een gegalvaniseerd chassis maar hebben wel een hoop ‘kleine’ onhebbelijkheden; deursloten en contactslot hebben meer van Peugeot is van Laro, raam geleiding (draai raampies !!!) is natuurlijk nergens te koop en nog links en rechts van die onhebbelijkheden. Documentatie bestaat in ieder geval in Nederland nog niet maar ik verdenk die Spanjaarden ervan de wagens uit het hoofd tre bouwen want er is hoegenaamd niet aan te komen (zeker niet in het Engels).

Als je met deze dingetjes rekening houdt heb je er gewoonlijk technisch een goede auto aan

Groeten Rene Gans

• Sjack

Hoi Rene,

Heel erg bedankt voor je informatie over de Santana. Ben er zeker wijzer van geworden. bedankt!

Sjack