gloeiprobleem 109 ex-KL

• Joey

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met voorgloeien van mijn LRO109 ex-leger. Vorige week heb ik er 4 nieuwe gloeistiften ingezet, en het probleem was direkt voorbij. Hierna is er, vanwege lekkage, een andere sproeier op gezet.

Wat denk je? meteen weer problemen met voorgloeien. Wegenwacht erbij; auto gloeit geheel NIET.

Volgens mij kan het gloei probleem niets te maken hebben met het vervangen van de brandstofsproeier (toch?).

Iemand een idee waar ik het gloeiprobleem in moet zoeken?

Ben erg benieuwd

• 110

Wat is een sproeier ?

Of bedoel je een verstuiver ?

En nee, het lijkt me niet dat het iets met elkaar te maken heeft.

Maar, loop het circuit eens na en check het relais eens.

Succes

• Frank Geerts

lijkt mij niet dat het iets met elkaar te maken heeft.

Kontroleer of het relais wel goed werkt. Als je contact maakt om te gloeien moet je een duidelijke “klak” van het relais horen. Is de voorschakel weerstand nog wel in orde?

Kan het niet zijn dat je bij de reparatie van de sproeier een draad van de in serie geschakelde gloeibougies geraakt hebt?

Succes

Frank Geerts

www.frankgeerts.com

• Rene

Als je tot de eerste gloeier nog stroom hebt en de verbindings strips tussen de gloeiers nog aangesloten zitten blijft er inderdaad de mogelijkheid over dat die nieuwe (?) verstuiver door een slechte verstuiving de gloeier kapot gebrand heeft, dan ben je andere drie ook meteen kwijt. Controleer het gloeisysteem en laat anders die laatst gemonteerde verstuiver testen.

Succes ermee

Rene Gans

• Peter

Dat van een verkeerde sproeier (verstuiver) kan werkelijk het probleem voor een gloeibougie zijn.

Wat je kan doen is elke gloeibougie eruit halen en even onderspanning zetten of door meten.

Op deze manier haal je zo de kapotte er uit.

Als er een kapot is werken ze geen van allen.

Wat ook nog een optie is als je met de contacksleutel voorgloeid om daar even te kijken wel is het zo dat dit alleen op gaat als je het relais niet hoor schakelen.

Zelf heb ik een apparte drukknop op het dashboard gemaakt.

Groetjes Peter