laatste steering-guard update van dit jaar

• Jorrit

Hoi Allemaal,

Dit is de laatste steering-guard update van dit jaar ik zit namelijkvolgende week in Tsjechie. Ik heb een inventarisatie gemaakt van wie geintereseerd is in welke steering-guard, als hier fouten in zitten hoor ik het graag.

disco / RR –> Squadracorse

88 / 109 –> Bowy, Arie, Victor Rutten, Maarten, Sue en Frits

90 / 110 –> Marc, Tom, 130, Jan, Chris, Dirk en Jorrit

En dan hebben James, Aart en Tom zich nog aan gemeld maar hier heb ik geen gegevens van de auto's.

Ik ben er achter gekomen dat het type dat je voor een 88 / 109 en toch heel anders uit moet gaan zien dan het type van een 90 / 110 dus hier bij verzoek ik een 88 / 109 eigenaar de schetsen of complete tekeningen van de 88 / 109 zijplaten te maken. D.i.m. dat ik hier geen voorbeeld van heb. En dit zelfde geldt voor Squadracorse.

Voor de 90 / 110 begint het op te schieten. Ik heb een schets met maten, deze moeten in autocad ingevoerd worden met de maten vanuit een nulpunt (d.i.m. de CNC bank).

Ook voor de 88 / 109 en van squadracorse zal ik het liefst een cad tekening ontvangen. Ik had begrepen dat als er iemand een schets met maten maakt dat Mike (zie eerste steering-guard bericht) deze wel ik autocad wil invoeren.

Ik wil iedereen hele prettige feest dagen toe wensen en tot volgend jaar!!

groetjes Jorrit

• tom

Er zijn twee tommen, ik ben de tom uit Bilthoven met een 110.

• Noud109

Hallo,

Ik zag de berichten. Ben ook geinteresseerd. Heb een 109 diesel, ex militair. Had je bij de inventarisatie al rekening gehouden met ex militaire 109ens of de 88 al dan niet Lightwaight. Volgens mij zijn deze chassis afwijkend van de civiele uitvoeringen. Mogelijk kunnen de steeringguards zo in de bestaande gaten van de hijsogen aan de voorzijde van het chassis gebout worden.

Groet en tot ziens?

Noud

• Karel

wat is een steering-guard?

• fritz

een steering guard is een

stuurstangenbeschermplaat.

doel: beschermen van de stuurstangen

door: dmv een plaat voorkomen dat de grond in aanraking komt met de stuurstangen.

Plaats van de plaat: tussen grond en stuurstangen. bevestigd aan het chassis.

Fritz.

• Squadracorse

Hoi Jorrit,

Heel veel plezier in Tsjechie, ga je naar Spindleruv Mlyn??

Of misschien naar Harrachov??

Ik ben daar erg bekend en we gaan daar (beetje uit de buurt maar toch) met enkele jaren een of twee hotels openen.

In welk hotel ga je eigenlijk??

Enneh volgens mij zijn de bevestigingspunten van een 90/110 hetzelfde als van een Disco en Range, maar ik zou het fijn vinden als je een ruwe schets kunt maken met de maten ero-, dan controleer ik het ff.

Je kunt me ook faxen op: 084-870 67 32

Groetjes, JC

• Jorrit

Ik ga naar pension Rusalka in Navarov, dit is vlak bij Zelezny Brod. Ski gebied Harrachov ik ga meestal in Rocenice ski dat was altijd de plek waar de Tjechen skide maar ook daar begint het toerisme steeds meer door te dringen. Maar hoe bedoel je een a twee een hotels openen? Mijn Vader woont daar (het merendeel van het jaar). Ook prettigefeestdagen en ik zal kijken of ik het red om vandaag de schetsen even te faxen.

Groetjes Jorrit

• Mike

Inderdaad.. Ik wil ze wel in CAD zetten, maar als het dit jaar nog moet gebeuren wordt het lastig.. Zelf ga ik naar Ierland tussen kerst & oud en nieuw, namelijk.

Ik hoor het wel..

Mike

• Chris

Zijn er al indicaties over de kosten??

• Marchel

Hoi Jorrit,

|Is het nog mogelijk om mee te doen met de door jouw georganiseerde steering guard actie? Ik ben wel geintereseerd in een steering guard voor een ex-leger model 88 lightweight. Hoe zou ik mijn bijdrage kunnen leveren en is er al een ruwe schatting van de prijs?

Groeten,

Marchel