Nieuwe softtop??

• Durk

Ik heb een series II uit '66 met hardtop. Ik overweeg er een softtop op te zetten, het mooiste zou zijn met een roll-barr constructie ipv de dunnen buisjes van de softtop, hier kan de softtop precies overheen. ik heb dit al es op een foto gezien. de hardtop zou hier precies overheen passen, heeft iemand hier info over of ervaring mee?

Kan je ook een nieuwe softtop laten maken in een bepaalde gewenste kleur? wat zou zoiets kosten?

• johan

Dat kan ik niet maar hou je wel rekening met het feit dat je voor zo'n overzetting langs de RDW moet? Ik weet niet welke kant precies wel en welke niet uit mocht maar het kan zijn dat je een hardtop (als dat op het kenteken bewijs staat) niet onder meer mag voorzien met een softtop…

• Ronald

Ik heb een driedeurs; op het kenteken staat pick-up. ‘s Zomers heb ik de softtop er op en ’s winters een safaridak. Heeft nog nooit iemand van de RDW/politie/douane over gezeurd…

• johan

in dat geval heb ik niets gezegd… hoewel het wel de moeite van het informeren waard is, ik heb een aantal mensen heirover horen praten…

• Anneke

Ik heb mijn soft-top in Billing gekocht bij All Wheel Trim. Dit is volgens de kenners de expert op soft-top gebied. Ze maken zelf soft-tops, naar je eigen wens. Ik heb even op internet voor je gezocht. Op http://www.worldoffroad.com/vehicles/tew3.asp wordt het bedrijf genoemd en er staat ook een telefoonnummer bij. Misschien dat je nog wel meer sites kan vinden. Het bedrijf zit in Engeland.

Groetjes,

Anneke

• Durk

Bedankt voor de reacties, ik zal es even op die site kijken en met ze mailen.

Durk

• Arie

Hallu Durk,

Als je ergens een frame los koopt (R.B. te B-R heeft ze) kan iedere willekeurige

goeie zeilmakerij er 1 voor je maken.In elke kleur en kwaliteit !!.

Prijs voor een SWB begint echter zo rond de 1500 GULDENS.

Nieuw een originele kopen is volgens mij goedkoper.

Groetjes, Arie

• The Dude

http://www.jansenusedlaroparts.com/html/onderdelen.html

vanaf 150 euro

• Frank

Exmoortrim.co.uk heeft hele mooie softtops voor redelijke prijzen