Knallen en vlammen vervolg

• SIII 88

Er zijn al een aantal Marco's in deze groep, dus ik zal mij voortaan maar SIII 88 gaan noemen.

Ik vroeg jullie vorige week naar de mogelijke oorzaak van het vuurwerk in m'n uitlaat. Zoals een aantal al suggereerden: “kijk ‘ns naar de ontsteking!” heb ik dat gisteren gedaan met de hulp van een vriend. De contactpuntjes waren ernstig aangedaan dus zijn eens lekker opgeschuurd en de zaak is ’op tijd' gezet.

Nu zie ik het wel aankomen dat ik de puntjes maar ‘ns moet vervangen, echter, ik heb zo’n fraaie 24V FFR uitvoering met een geheel geisoleerde ontsteking. De verdeelkap is dus niet de standaard Lucas of Ducelier (?). Wie weet waar ik nieuwe contactpuntjes kan vinden voor deze aangepaste militaire ontsteking?

Marco

• bowy

budgetparts, Gouda misschien??????

Groet bowy

of THS (vis) scheveningen?

• SIII 88

Ik ben er met behulp van een spiegeltje en zaklantaarn achter gekomen dat het in ieder geval wel een Lucas verdelerkap is en wel de: 41162A / DZS4A.

Marco

LR 88 SIII 2¼B '71

• Hugo

Je kunt de puntjes gewoon bij D. van Dam halen of op laten sturen. Die kunnen je ook aan een verdelerkap etc. etc. helpen.

http://www.dvandam.nl/

mvrgr, Hugo