ik wil in het voorjaar een LR ambulance (ex leger) kopen en ombouwen tot een kleine camper. Heeft er iemand ervaring met een? en zijn ze betrouwbaar moet ik nog ergens op letten enz?
mvg jef
Ha die Jef,
Ik heb een ambulance, voor mij is het een betrouwbare auto.
Met de camper ombouw ben ik nog bezig, ben al wel naar Finland geweest afgelopen zomer.
Waar moet je op letten, de gewone dingen, roest op het schutbord, roestig chassis etc.
Voor mijn auto kun je kijken op www.series3.nl
Groeten en succes, Victor
Ik heb sinds een paar maanden een LR ambulance en op een paar kleine puntjes na vind ik het een perfecte auto (ok, hij moet nog even gekeurd worden ;-). Het voordeel van een ambulance is dat ze in het leger vaak weinig kilometers hebben gemaakt en daarom van vrij goede kwaliteit zijn.
Let wel op de staat van het schutbord (zoals victor ook al zei) door het lange buiten staan wil dat wel eens flink roesten (kijk ook onder het raam).
Verder altijd goed kijken naar de onderkant (chassis), maar dat is je vast wel bekend.
Ander punt is dat het vrijwel altijd 24 volt wagens zijn, dat kan wat lastig zijn met koelkastjes enzo, maar daar is altijd wel wat op te vinden…
En let even goed op de remmen, deze willen nog wel eens wat ongelijk verdeeld remmen en daarop wordt ie afgekeurd.
Wat ombouwen tot camper betreft, daar moet ik nog mee beginnen, dus ervaringen hoor ik graag.
En het is natuurlijk een prachtige auto, dus als je er een goeie kan vinden, gewoon doen!!!
Succes ermee!
Bas
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?