Ik zou graag een milemarker winch op mijn Defender 90 TD5 zetten maar ik heb gehoord dat de standaard-stuurbekrachtigingspomp niet zwaar genoeg zou zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Alvast bedankt,
Patrick Tolmeijer
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Ik weet inmiddels dat je hydr. alleen kunt lieren als je dus de motor laat draaien, maar electrisch lieren met een stilgezette motor is toch ook niet de bedoeling?
Wat zijn nu de voor- en nadelen van hydraulisch lieren ten opzichte van electrisch?
Ik heb gezien dat de hydr. aardig wat goedkoper zijn, maar als daar weer een beter pomp voor in de plaats moet komen (wat kosten deze eigenlijk??)
Info graag, binnenkort ga ik eerst hogere en sterkere veren onder mijn Discovery plaatsen, kort daarna een lier aanschaffen en tegelijkertijd een lierbumper maken. Dit laatste heeft volgens mij veel voordeel als je handig bent met metaalbewerking. Wie heeft iets dergelijks al gemaakt voor een Discovery en waar dien je rekening mee te houden?
Groetjes, JC
Bedankt voor de reacties,
De voordelen zijn in het kort goedkoper in aanschaf, je kan blijven lieren wordt nauwelijks warm en trekt geen stroom van je accu's. Het is sterker, maar bij de standaard stuurbekrachtigspomp van een defender weet ik het niet.
De opgegeven site was gedeeltelijk onder constructie. Ik heb een mailtje naar ze gestuurd en de reactie zal ik hier plaatsen.
Nadeel is het is langzamer, maar je kan lang lieren zonder stoppen. Dus met veel lierwerk kan het weer sneller zijn want je hoeft het niet af te laten koelen.
Als het vermogen te laag is overweeg ik toch electrisch.
Bedankt Patrick
De beste montage voor de pomp is op een PTO met pomp die op de tussenbak wordt gemonteerd . Deze pomp heeft meer dan genoeg capaciteit om de Milmarker te voorzien van olie.Wat betreft de stuurbekrachtigingspomp deze kan het langdurig lieren niet aan ivm te weinig olie in het systeem .De temperatuur wordt simpelweg te hoog daarom wordt er bij een PTO systeem ook een extra olietank ingebouwd om de olie de kans te geven om af te koelen.
Al bij al is het best een prijzig geheel om een goed systeem te bouwen waar je ook daadwerkelijk eindeloos kunt blijven lieren tevens kun je met behulp van de versnellingsbak ook nog eens vijf versnellingen kiezen om de lier langzaam of snel te laten lopen. Je moet een afweging maken waarvoor en hoeveel keer per jaar je de lier nodig hebt. Als het profesioneel gebruik is dan is hydraulisch verreweg het beste systeem en voor hobbymatig een paar keer jaar lieren kun je het beste een electrische lier kiezen=goedkoper.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?