steeringguard

• Squadracorse

Dit gaat dus heel goed. Even een paar dingen: onder andere plaatmateriaal. Daar weet ik wel wat adressen voor, die de platen gelijk op maat kunnen knippen dus daar zullen we veel voordeel bij hebben. Sommigen van jullie zullen er misschien gaten in willen hebben, ook dat is een mogelijkheid. Ik denk dat het verstandig is om een inventarisatie te maken wie wat nodig heeft.

Verder denk ik dat we (misschien) soort werkplaats nodig zijn waar in ieder geval wat gereedschap is (of we nemen alles mee) en waar we met een aantal personen tegelijk kunnen werken. Voorts is het wel makkelijk als het een garage betreft waar 1 of 2 Landy's kunnen staan, maar dit hoeft natuurlijk geen voorwaarde te zijn. Verder zou het ook wel makkelijk zijn als die (prive) garage een beetje centraal gelegen zou staan of we moeten de werkzaamheden in regio's verdelen??

Ik woon in Zuidwending (Veendam) Heb een redelijk grote garage met genoeg ruimte voor 3 Landy's maar ze kunnen niet de garage in rijden :-(

Verder heb ik een elektrisch lasapparaat en een CO2 apparaat maar geen buigmachines oid.

ik hoor graag meerdere aanmeldingen en wie wil het eea gaan coordineren?

Alleen op deze manier hebben we met elkaar meer voordeel!

Groetjes, JC

• fritz

eventuele tekeningen, ideeen, tips worden toch hier gepubliceerd?

Ja Toch…

Of moeten we een Steering Guard Committee oprichten? nee toch?

Mijn IIa kan zo'n bescherming -liefst roestvast- goed gebruiken.

Succes!

Fritz

• Jorrit

http://www.servicetune.co.uk/new_developments.htm Onder deze link staan mooie steering guards en hier van kunnen we misschien een overnemen.

ik hoor het wel Jorrit

• 110

Ik heb mijn steeringguard er nog afliggen, dit ivm. de RDW keuring.

Ik zal van het weekeinde even de maten opnemen en dan rondsturen (hoe is het met de site van Bowy ? Of moet die eerst van z'n aandelen portefueille af ?).

Het gaat hier wel om een plaat voor een 110, maar het idee blijft hetzelfde.

Groet

• 110

Kijk / vraag dan ook meteen even of ze daar die platen om kunnen zetten.

Dat scheelt ook veel werk, en het ziet er meteen een stuk beter uit.

Succes

• bowy

Ben bezig met een site maar nog niet echt een geschikte plek…… Maar dat moetop korte termijn lukken! dus stuurde tekeningen anders even naar mij danzet ik ze er wel op!

Ik ben nog steeds voorstander van een steeringguard knutseldag!!! Ik kan mijn Co2 lasapparaat wel meenemen en wat profielstaal (nu de platen nog) ….

Groet Bowy

• Marc

Voor degene die hiermee bezig zijn:

Ik heb nog een voorgebogen stalen onderplaat liggen en beschik (als het goed is) over de CAD (autocad2000) tekeningen van de steunen (Defender). Zelf heb ik een steering guard van Service Tune op mijn 110 zitten.

De tekeningen van de steunen zijn nog wel per mail (TNT of -e-mail) te versturen, de onderplaat wil ik eventueel wel uitlenen voor de maatvoering en/of voorbeeld.

Jullie zullen 'm dan wel moeten halen/brengen in de buurt van Leiden.

Uiteraard kan je dan eventueel ook de maten en voorbeelden van de Service Tune steering guard opnemen (met of zonder digitale foto's).

• Jorrit

Mijn voorkeur gaat uit naar aluminium is er iemand die aluminium kan lassen?

http://www.servicetune.co.uk/new_developments.htm

En is er iemand die op deze link heeft gekeken, want de Heavy Duty Aluminium Gaurd vind ik zelf erg mooi maar ik weet niet of het frame ook van aluminium is en of de sleep ogen den sterk genoeg zijn. Voor de reest is dit naar mijn mening een mooie foto om het idee van over te nemen.

Groetjes Jorrit

Ps ik heb een metaal bewerkings adres die we op zaterdag misschien kunnen gebruiken ik ga het Zaterdag even vragen, ze hebben hier alles Snij machines die tot 8 mm staal kan knippen zetbanken enz. alleen de vraag of Apeldoorn voor iedereen haalbaar is?

• aart

he gaaf man kan ik ook nog meedoen. ik kan misschien aan goedkope staalplaten van vijf mm dik komen(restmateriaal dus verschillende maten) maar dat hangt een beetje af van wat er ligt. zetten lijkt me niet echt heel erg noodzakelijk je kunt ook twee platen in de goede hoek aan elkaar lassen.ik bedoel je ziet er toch niet zoveel van.

de groeten

• Mike

Heeft er iemand tekeningen nodig? Ik maak ze wel. Doe ik voor mijn werk (CAD tekeningen maken dan..). Heb ik tenminste wat te doen vrijdag. Een kleine probleempje; ik heb geen LaRo tot mijn beschikking om maten op te nemen o.i.d.. Als ik de grove maten op een schets kan krijgen, maak ik een professionele tekening ervoor.

Mike