Niet starten in Zeewolde

• Mischa

Hoi,

Sinds afgelopen zondag hebben we de door ons felbegeerde Landrover series IIa in bezit.

Zondag hebben we ‘m opgehaald uit het zuiden van het land en naar Zeewolde gereden. Dit verliep zonder problemen. Zondagavond hebben we ’m nog even verplaatst, zodat hij nu voor ons huis geparkeerd staat.

Maandagochtend wilde hij echter niet meer starten.

Ik ben nog een leek in autotechniek, maar dit is wat ik zie/hoor:

- Na het maken van contact, staat de spanningmeter op 9,5 volt.

- Na zo'n 30 seconden licht keurig het voorverwarm-spiraaltje op.

- Als je dan start hoorde je in eerste instantie wat onafgemaakte slagen in de buurt van het schutbord.

- Vanmorgen geprobeerd om eerst 1 seconde te starten, daarna voor te gloeien en dan weer te starten.

- Nu hoor ik geen onafgemaakte slagen meer, maar een spinnend geluid (zzzzz enz)

- Met de motorkap open en mijn vrouw laten starten, heb ik het geluid weten te localiseren ergens in het midden bij het schutbord.

- De distributieriem draait verder niet.

Is er iemand die weet wat ik kan doen om 'm weer te laten starten?

Is er verder nog iemand in de buurt van Zeewolde, die me wat meer wegwijs kan maken in de techniek van een Landrover?

Groeten

Mischa

• Aad

je weet dt je een Lr als volgt start: contact aan, stukje verder doordraaien tegen veer in.

Dan gloeit hij voor. Het voorgloeilampje gaat niet uit !

Sleutel verder draaien tot startmotor aanslaat en lopen met die hap.

Verder zou ik de massaschakelaar na gebruik altijd uit zetten.

Eerst voordeel is dat de kans op sluiting en afbranden van je auto minimaal is.

Ten tweede lekt er als je dit niet doet altijd spanning weg en sta je met een lege accu.

Het spinnende geluid lijkt erop dat je startmotor blijft hangen.

Gewoon effe een beuk geven met een flinke hamer.

Blijft ie dit doen …………jammer een andere startmotor erin zetten.

Kan je zelf.

Moet je eens opletten hoe handig je wordt met zo`n Lr.

Toch veel plezier ermee