Nieuw gegalvaniseerd chassis 88"/109"

  • Hendrik

    Heb je ook de behoefte om je Land Rover een tweede leven te geven?

    Heb je een slechter chassis en wil je niet blijven lassen?

    Zijn er slechte plekken waar je niet bijkomt?

    Je koopt voor een 88? voor 864 pond incl. btw (1300 euro) en voor een 109? voor 1222 pond (1835 euro) een gloednieuw, gegalvaniseerd chassis in Engeland. (kijk eens op: http://www.marsland-chassis.co.uk/ of http://richardschassis.co.uk/)

    Voor dat geld kan je het chassis bijna niet laten stralen of behandelen en bij de binnenkant kom je al helemaal niet. Vaak vallen de opknap werkzaamheden onder de categorie ?roest remmen? of ?aanklooien? en is het zeker geen garantie voor de toekomst.

    Een gegalvaniseerd chassis is in mijn ogen een hele mooie basis om je oude auto een verjongingskuur te geven en er zeker van te zijn dat je geld niet in een bodemloze put verdwijnt. Bovendien is het makkelijker restaureren als je vanaf het ene chassis over kan bouwen naar het andere en je niet eerst al je onderdelen overal neer hoeft te leggen.

    Zelf gaan we in het voorjaar nieuwe chassis halen en wij zoeken mensen die mee willen doen. We willen er zoveel mogelijk meenemen om zo de transportkosten te drukken en goede prijzen bij de leveranciers te kunnen bedingen. Indien je interesse hebt kijk dan eens op de internet pagina´s of stuur me een mailtje

    Groet, Hendrik.

  • 3sbaars

    Hmmm, Lijkt me wel iets!! Alleen hoe zit het met het chassisnr, kan je dat zomaar overtikken of geeft dat weer een hoop ge“Z” bij bv de RDW??? Ik heb namelijk m'n handen al vol aan APKtjes en ander geneuzel..

    3s.

  • Bowy

    Hoi 3s

    Als je het chassis gewoon netjes in de zwarte coating zet…. dan kun je gewoon overtikken….. dit mag eigenlijk niet maar als jij het niet vertelt doe ik het ook niet.

    De kans dat ze hier moeilijk over doen bij de apk is nihil want je hoeft niet te kunnen aantonen dat het chassisnummer origineel geslagen is. Je moet het alleen wel correct slaan en op de juist plek! dus niet per ongeluk buiten als het binnenzijde moet zijn. Is dit wel het geval en komen ze hier achter dan ben je goed de pineut!!!

    Verder lijkt het mij geen probleem. En een slagsetje is ook bij elke degelijke ijzerwaren handel te koop.

    Sterkte ermee!

    Groet Bowy

    ps toen ik mijn auto kocht heb ik er een ander kenteken bij gekregen (dit stond nl al op gas) en heb ik mijn nummer ook eventjes aangepast en geen problemen gehad. En zou ook niet weten hoe ze dat nu ooit nog willen aantonen>……

  • johan

    Het overtikken is illegaal en als ze erachter komen ben je fiks de @!#$. Het is echter bijna onmogelijk te bewijzen als je het correct hebt gedaan. Want nergens staat wat voor chassis het moet zijn of wat de verschillen zouden kunnen zijn. Ja kan altijd nog zeggen dat je hem helemaal hebt gestraald en daarna laten gavaniseren, het effect is dan hetzelfde!! Maar oh wee, als je het niet goed hebt gedaan… let op dat je alle tekens maar EEN keer tikt en niet dubbel, en op dezelfde plaats. Verder is het aan te bevel om de kop van je oude chassis met nummer thuis te houden (staat leuk op de schouw) of het helemaal weg te slijpen als je het naar de oud ijzer boer brengt…

  • Ad

    Je kunt alle sores voorkomen door contact op te nemen met de douane. Het nummer kan in hun bijzijn in het nieuwe chassis worden geslagen en het oude moet dan gelijktijdig zodanig worden vernietigd dat het niet meer bruikbaar is.

  • J.B.

    Volgens mij accepteren ze alleen een officieel fabriekschassis met aankoopnota, met elk imitatiechassis kan de RDW keuring weigeren.

  • Steven

    Wat Ad zegt kan niet met een gegalvaniseerd chassis. Daar is namelijk geen type goedkeuring voor.

    Dan zou je die eerst aan moeten vragen en dan rijden ze jouw LaRo tegen een betonen wand en dan wordt het hele zaakje afgekeurd. want botsproef 2 en 3 kunnen ze niet meer uitvoeren. Wat wel kan is al eerder gezegd. Je moet het chassis eronder zetten en dan het nummer erin slaan. Dat “mag” wel. Dit moet je wel tussen twee keuringen indoen. dan heb je de minste problemen.

  • Bjorn

    Het inslaan van een chassis nummer mag je NOOIT zelf doen. Dat dit wel gebeurt is wat anders. Als je officieel je chassis wil vervangen moet je VANTEVOREN met je auto naar de RDW (of ze komen langs) Ze hangen dan een loodje aan je chassis. Daarna kun je het vervangen door een ORGINEEL chassis. Immitaties worden niet goedgekeurd (officieel). Als je klaar bent kom je met je auto naar de RDW en dan GRAVEREN ze het nieuwe nummer erin. Ook zetten ze er RDW bij. Je krijgt hier een certificaat bij.

    Als je zelf een auto bij elkaar raapt met een nieuw chassis en een setje papieren hoef je echt niet meer bij de RDW aan te komen. Je kunt dan namelijk niet aantonen waar de auto vandaan komt!

    Ik ken genoeg voorbeelden waarbij mensen jankend terugkwamen van de RDW.

    Ik ken deze verhalen uit de wereld van de 2CV, waarbij netzoveel gerommeld wordt met chassis als in Laroland. Er zijn keurmeesters die de verschillen tussen orginele en immitatie chassis uitstekend kennen! Wees dus op je hoede!

    Bjorn

  • Hendrik

    Bjorn heeft het bij het rechte eind,wat je moet doen is het over bouwen van tevoren even melden bij een RDW keuringsstation en zo nodig je auto laten schouwen. Wat er dan gebeurt hangt vaak van de keurmester af maar er wordt in ieder geval een aantekening van gemaakt.

    De RDW wil weten hoe je aan het chassis bent gekomen (gestolen of gekocht) dus daar heb je een aankoop nota voor nodig.

    De RDW wil weten dat het om een bestaand voertuig gaat, dus auto laten schouwen.

    De RDW wil zeker weten dat er geen twee chassis overblijven met hetzelfde nummer. Hoe ze dat opgelost willen zien worden hangt wel eens van de keurmester af, of alleen het chassisnummer in je oude chassis eruit geslepen moet worden of dat je een chassis stuk moet inleveren met het nummer erin.

    Dit soort actie moet je altijd legaal doen temeer omdat het nooit een probleem oplevert. Met botsproeven of een fabriekchassis heb je al helemaal niets te maken, de keurmesters zijn de ogen van de RDW en men hen moet je het gewoon van tevoren overleggen hoe ze het willen hebben. Als je met een nieuw chassis komt van een gerenommeerde fabrikant levert het nooit een probleem op.

    Zolang je alles in overleg met de RDW doet, en dat kan ook betekenen dat je zelf je chassisnummer inslaat, gaat alles goed.

    Groet, Hendrik.

  • Ad Rietman

    dat bedoel ik maar…