aanpassing bumper

  • andreas

    Sinds zaterdag heb ik op mijn lightweight 235/85/16 cooper ST banden zitten.

    Vandaag uitgetest en goedgekeurd! Waar vroeger mijn banden simpelweg slipte heb ik nu nog grip. Ik heb wel het idee dat ik nu iets meer moet opletten voor m'n steekasssen.

    Achter passen de banden prima, voor zitten ze nu erg dicht op de voorbumper.

    Ik vraag me nu af of ik de bumper naar voren moet zetten of dat het wel mee valt.

    Wie heeft hier ervaring mee????

    Groet,

    Andreas

    LW '79 2.25d

  • bowy

    Volgens mij moet het net passen maar dat hangt ook weer een beetje van het merk ed af want elk merk heeft weer eigen ideeen over hoogte verhoudingen en noppen grootte….. Ik heb zelf 900x16 en bij mijn bumper geeft dat geen problemen…. in mij wielkast een klein beetje….

    Wel inderdaad oppassen met je steekassen (ik heb zelf voldoende ervaring opgedaanmet gerbokensteekassen/differentielen, lees het prikbord maar eens….. (salisbury achteras?) Mocht je hier erg vaak last van krijgen gewoon een salisbury achter monteren. Dagje werk en geen problemen meer!

    Sterkte ermee!

    Groet Bowy

  • 3sbaars

    Jij hebt toch geen Lightweight???

    Bij een LW zit de bumper volgens mij meer naar achter, het is zelfs zo dat een LW bumper niet rechthoekig is. De onderkant is minder diep (in ieder geval aan de kopse kanten). Vanaf de zijkant is dat goed zichtbaar.

    3s.

  • Bowy

    nee, dat niet meer. Maar wel een lightweight gehad en volgens mij was mijn bumper identiek….

    Maar het is natuurlijk mogelijk dat ik mij vergis of dat er een andere bumper gemonteerd was……

    Waarom heb jij eigenlijk je bumpers weggezaagd? was dat echt nodig voor je wielen of waren er andere redenen?

    Groet Bowy

  • 3sbaars

    Ik heb alle overbodige aanhangsels en delen die de grond wel eens raken eraf gezaagd. De bumper hoort bij dat laatste, die hoeken gingen regelmatig krom of ik liep erop vast!! En omdat ze ook overbodig bleken heb ik ze maar “afgechopdt” :))

    -3s.

  • Bowy

    Je bent niet over 1 nacht ij gegaan begrijp ik.

    Ben ook mijne druk aan het aanpassen (nog een nieuwe motor plaatsen) en dan aan de voorzijde militaire chassisbokken monteren hierdoor komt hij nog ongeveer 2 inch omhoog! icm met hele lange shackles die ik er al onder had. en dan de achter de as een paar centimeter naar achter zodat de wielen mooi midden in de wielkast komen. en misschien achter ook nog militaire bokken (als dit kan met de aandrijfassen maar ik betwijfel dit??).

    Verder niet teveel aanpassen ik meot er nl ook nog “dagelijks” mee rijden…… en nu moet ik dus fietsen!!!

    Groet Bowy