109 2drs met ramen???

• Lorenz

Hallo,

Kan je op een 109 2-deurs uitvoering een dak met zijruiten plaatsen? Ik ben van plan een Laro te kopen, ex-army vind ik wel interessant maar ik wil geen ‘grijs kenteken’ uiterlijk op een wegenbelastingvrije auto.

Ik zie ze eigenlijk alleen maar met een dichte achterkant of een huif. Een huif lijkt mij te koud voor de winter..

Ben benieuwd, groeten Lorenz.

• Louis

Lorenz,

Op mijn ex-militaire 109 heb ik een hardtop gezet met ruiten. Dat gaat goed en het ziet er ook nog goed uit. Mijn 109 is ouder dan 25 jaar dus het kan zonder verdere aanpassingen. Kijk nog maar eens rond; je ziet er veel met zijruiten.

Ik stuur je een JPG-tje van mijn “Frog”

Groeten Louis

• Louis

Lorenz,

Op mijn ex-militaire 109 heb ik een hardtop gezet met ruiten. Dat gaat goed en het ziet er ook nog goed uit. Mijn 109 is ouder dan 25 jaar dus het kan zonder verdere aanpassingen. Kijk nog maar eens rond; je ziet er veel met zijruiten.

Ik stuur je een JPG-tje van mijn “Frog”

Groeten Louis

• Lorenz

Ziet er inderdaad goed uit!!!

Dankje

• Paul

Ruiten achterin voor een tweedeurs auto op grijs kenteken zijn aan voorwaarden verbonden. Als je geen dakverhoging wil/kan toepassen, dien je de auto te voorzien van een schot, die voorzien mag zijn van een ruit die niet te openen is, van 40 cm hoog bij 100cm breed.(max. maten)

Recent is het toegestaan om de blinde hoek te verkleinen d.m.v. een ruit aan de rechterzijde van de laadruimte. Ook de positie en de afmeting van deze ruit is aan max. maten gebonden.

Kortom, een ruit of meerdere ruiten mag, mits het hele zaakje aan de grij-kenteken eisen voldoet. Dus de andere ramen in de “laadruimte” moeten van binnenuit geblindeerd zijn, niet te openen en genageld en/of verlijmd.

succes!

• johan

waarom neem je dan geen geel kenteken? Dan ben je van dat gelazer af en kun je naar believen ruiten plaatsen, bankjes inzetten, etc. Wegenbelasting betaal je toch niet. Ik heb juist een ouwe gekocht (inmiddels 32 jaar) omdat ik dan zonder belastingskosten een stations wagon kon kopen…