Primer

• Jan

Heeft iemand enig idee welke primer ik moet gebruiken voor het schilderen van mijn landrover en waar ik deze kan kopen?

• Jorrit

standaard aluminiumptimer voldoet prima, en deze kan je in elke betere autozaak kopen (Amba, Brezan (Brezan is vaak iets duurder)) en ook verf winkels hebben deze primer.

Succes Jorrit

• fritz bosch

LS,

Voor aluminium moet je een etsende primer gebruiken,

Voor staal-chassis, ed - gebruik ik de primer van Hammerite, “number 1 ” heet die, geloof ik.

Tevens hoef je niet perse primer te gebruiken voor staal, direct Hammerite gebruiken is ook prima!

Verf ze.

Fritz.

• Vincent

Hoi Jan,

Ik heb allgründ van Südwest gebruikt. werkt echt perfect en heeft een goed vullend vermogen waardoor eventuele krasjes van het schuren volledig verdwijnen. Kijk ook maar eens op.

http://members.home.nl/fdesign/laro.htm

Success

• johan

Voor ijzer zweer ik ook bij Hammerite “number 1 ”, voor alu/gegalv ijzer neem ik Hammerite non-ferro (een beetje vies paars, maar wel goed)

• Ad

Bij gegalvaniseerde delen zoals voorruitomlijsting etc. wil wel eens oppervlakteroest optreden. Als je dit minder fraai begint te vinden kun je natuurlijk de hele zaak opnieuw laten galvaniseren. Ik heb als goedkopere oplosssing hiervoor een hamerslagverf gebruikt, lichtgrijs van de Gamma. Is hetzelfde als Hammerite maar goedkoper. Het effect van gegalvaniseerd ijzer wordt nog meer benaderd als je het met de kwast deppend opbrengt.

• Steven

Ik heb ook allgrund van südwest en dat werkt perfect.

Al die Hammerite of hamerslag (is volgens mij hetzelfde) meuk hoor ik veel te wisselende verhalen over, is echt weer zo'n amazing discoveries goedje.

Gewoon goed scheuren vetvrij maken gronden met allgrund geschikt voor staal en aluminium en dan ka je hem gewon met rolletje aflakken wel zorgen dat je i een warme ruimte werkt want dan trekt de verf mooi strak.

• Jan

Beste Seven,

Waar koop je dat goedje allgründ?

Is dit een merknaam?

Groeten

Jan

• Vincent

Hoi Jan,

De Allgründ primer kun je bij Verfland kopen. De merknaam is Südwest. Ik heb ook andere soorten allgründ bij praxis en andere zaken gezien echter weet ik niet of deze net zo goed zijn dus ik zou het niet zomaar gaan proberen.

Veel succes

Vincent

• 110

Zinkphosphat-Primer van CWS werkt ook prima op gegalvaniseerde oppervlakken.

(bij de betere verfhandel te verkrijgen).

Het bevalt mij prima, en droogt snel (als het warm genoeg is)

Succes