sneeuwkettingen Discovery

• Fred Krop

Ik wil met de kerst met Disco richting oost europa. Daar kan wel eens sneeuw zijn en geen sneeuwschuivers!

Hoe doe je dat met een 4x4? Kettingen op alle wielen of is alleen voor/achter voldoende. Heb normale wegbanden gemonteerd; ben geen doorgewinterde 4x4 freak met verschillende bandensets.

Iemand nog wat te koop voor een leuk prijsje? Bandenmaat 205x16.

• Jorrit

Hoi Fred,

officeel hoor je met een 4X4 op al je wielen kettingen te leggen. Deze kun je goed (betaalbaar) bij Ron bolleboom kopen. Opzich zal je meestal genoeg hebben an een set kettingen deze leg je dan op de voorwielen. Ik kan je aanbevelen om ookal heb je ze niet nodig bij een 4X4 toch kettingen mee te nemen dit ivm dat het in de meeste wintersport/ ex-oostbloklanden verplicht is om ze bij je te hebben.

Prettige vakantie

Groetjes Jorrit

• Marco

Ik heb laatst ook hierover geinformeerd voor mijn Defender. Conclusie was toen kettingen op de achterwielen en diff-lock in. Staat gewoon in de gebruikers manual van de auto.

Marco

• Jorrit

Ik wil niet lullig doen maar naar mijn menig word je auto op deze manier volledig onbestuurbaar. Je zet je diff-lock aan waardoor alle wielen met dezelfde snelheid gaan draaien. En vervolgens zorg je ervoor dat je achterwielen die niet kunnen sturen het meeste tractie hebben! Je mag het van mij proberen maar volgens mij woordje op deze manier een ongeleid projectiel

Succes Jorrit

• Jan

Juist!!!!!!!! Op de voorwielen!

• Fred Krop

Jorrit,

Bedankt voor je tips. Wie wat waar is Ron Bolleboom?

Fred

• Louis

Wie ook weer? ….Ron B …Nee

• Jorrit

Ron Bolleboom is een begrip onder de minder gefortuneerde Laro-rijders, hij is de gene wie er voorzorg dat ook studente een hun lullige studiebeursje ergens kwijt kunnen, Hij sit bij zoetemeer oin de buurt maar hij doet ook aan postorder. hij koop grootschalig op bij defentie, en voor de rest grbruikt hij zijn boederij, als sloop, auto schowroom en garage, als je er ooit langs gaat wel even de kaplaarzen aan maar als Laro-rijdser moet dat niet zo'n probleem zijn. Kijk even op www.ronbolleboom.nl.

Succes

Groetjes Jorrit

• justin geraerds

En wat te doen als de Disco geen diff-lock heeft ? Dit is het geval bij dacht ik alle series 2, en alleen op bestelling bij de series 3. De mijne heeft er in ieder geval geen…

• Squadracorse

Hoi Justin,

Alle Discovery modellen (200Tdi en verder) hebben allemaal een differentieel blokkering. Land Rovers van series 1 2 en 3 weet ik niets van, maar zeer waarschijnlijk zijn deze anders??

Succes!justin geraerds schreef:

>

> En wat te doen als de Disco geen diff-lock heeft ? Dit is het

> geval bij dacht ik alle series 2, en alleen op bestelling bij

> de series 3. De mijne heeft er in ieder geval geen…