Discovery verhogen?????????

• Squadracorse

Wie kan mij iets vertellen over de verhogende (witte) veren van Ter Horst??

Ik weet inmiddels dat ze ongeveer 6 centimeter verhogen maar verder ook niet.

Ik wil binnenkort graag een lier een lierbumper op mijn LandRover Discovery 300Tdi uit 1995 bevestigen, maar door het extra gewicht heb ik andere veren nodig.

Waar moet je nu op letten bij aanschaf van veren voor een dergelijke toepassing? Is dat de veerweg (normaal of progresief)?? Of moet je nu eigenlijk gaan voor zogenaamde Heavy Duty veren die niet verhogen maar alleen geschikt zijn voor zwaardere last?

Wie o wie kan mij hierin raadgeven??

Groetjes, S.

• frank

Bearmach heeft mooie heavy duty veren voor onder de Discovery speciaal voor de auto's met een lieropbouw zodat de auto met lier gewoon op de zelfde hoogte blijft als origineel.

Verkrijgbaar bij Daams 4x4 service in Bergeijk daams4x4@planet.nl

• jeroen

Volgens hebben jullie het over de blue springs.

Deze heb ik ook en bevallen prima, hoogte voor nagenoeg gelijk (+1 cm)

Achter wel hoger (+6 cm). De hoogte is na vervanging van de veren die er al 12 jaar onder zaten. Achter is het net iets te veel…..maar met volle tank rijd het prettiger.

• Squadracorse

Ik weet niet precies wat blue springs zijn. De veren zijn in elk geval helemaal wit en niet blauw! Maar…..

Hoe zit het dan met de hoogte? Gaan ze echt 6 centimeter omhoog? En wat gebeurt er wanneer er een lier en zeer waarschijnlijk een lierbumper geplaatst wordt? Ik bedoel, dit weegt er behoorlijk in en dat heeft zijn invloed op de hoogte en dus vering van de auto.

Een ander ding is dus het hoogteverschil voor en achter. Inmiddels is bekend dat het het beste is om je auto zowel voor als achter dezelfde hoogte te hebben ipv dat de achterkant misschien iets hoger blijft staan.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groeten, S

• michel

Ik heb vorige maand mijn disco ook verhoogd. Mijn auto is erg zwaar en ik heb voor een husky lier zitten (weegt 52 kg)

Ik heb een OME set gekocht bij tijsterman en heb voor achter en voor de zwaarste uitvoering gepakt (hebt 3 soorten)

Ben er erg tevrede over. Auto deind ook niet meer.

De witte veren waar jij hebt over hebt, ken ik niet. Wat kosten die eigenlijk?Squadracorse schreef:

>

> Ik weet niet precies wat blue springs zijn. De veren zijn in

> elk geval helemaal wit en niet blauw! Maar…..

>

> Hoe zit het dan met de hoogte? Gaan ze echt 6 centimeter

> omhoog? En wat gebeurt er wanneer er een lier en zeer

> waarschijnlijk een lierbumper geplaatst wordt? Ik bedoel, dit

> weegt er behoorlijk in en dat heeft zijn invloed op de hoogte

> en dus vering van de auto.

>

> Een ander ding is dus het hoogteverschil voor en achter.

> Inmiddels is bekend dat het het beste is om je auto zowel

> voor als achter dezelfde hoogte te hebben ipv dat de

> achterkant misschien iets hoger blijft staan.

>

> Ik hoop dat je me kunt helpen.

> Groeten, S

• Frank

Als je alleen compensatie wilt voor de lier en toebehoren dan voldoen heavyduty veren alleen op de vooras. The ‘blue springs’ zijn de veren die geleverd worden door Bearmach.

Wil je de auto helemaal verhogen dan is de verhogingset van Old Man emu perfect.

De vering wordt eigenlijk verbeterd door dit systeem(sorry landroverdesigners) en is het geld meer dan waard.De vering blijft soepel met dit systeem daarentegen zijn de Blue springs stugger maar echt heavy duty en stukken goedkoper!

The greetings