Leon,
Het is een vreemd verhaal. Jammergenoeg ken ik het hele verhaal niet, maar het zegt meer over de garage dan de auto. Land Rover is een goed merk en is niet slechter dan andere en een auto met mankement komt overal voor. Helaas is de kennis en service bij de NL LR garages minder goed dan b.v. in de UK. Ook een Land Rover heeft goede service nodig.
Ik heb zelf vier weken een probleem gehad met een Freelander. Motor verloor vermogen en stotterde van tijd tot tijds. Vier keer terug geweest. En maar zoeken. Beschuldig door de garage vanwege clipvervanging, maar na het vervangen van de computer met een standaard exemplaar, was het probleem nog niet opgelost. Uiteindelijk bleek een connector op een van de injectors kapot (kost ongeveer een kwartje). Probleem opgelost en een goede deal met de garage over de rekening. Ik kom hier nog steeds met de Defender TD5
Tweede probleem met een Saab 9-3. Motor liep onregelmatig en lampje bleef branden. Drie keer teruggeweest en twee Lamda sondes vervangen (dure grap). De garage wist het niet en verwees mij naar de gasinbouw. Na tien minuten aan de computer vertelde ze mij daar dat er een scheur in de pakking van het inlaatspruitstuk zat en lucht aanzoog. De dealer kon dit met de computer niet vinden?!
En zo heb ik nog wel een paar voorbeelden.
Je moet het zeker niet accepteren. De auto moet ook nog in de garantie zitten. De garage heeft een probleem op te lossen en daar moet je bovenop zitten en geen genoegen nemen met minder. Smoesen als dat komt vaker voor of neem het zoals het is, is een tekortschieting van de garage en niet van de auto. Ze kunnen blijkbaar niet aan een auto sleutelen. En anders moet je naar een andere garage of de importeur erbij betrekken. Ik wens je veel succes.