start problemen

• Bas Wit

Hallo,

Na een periode stilstaan van ongeveer 1,5 maand wil mijn Landrover (series III ambulance) niet meer starten. Hiervoor starte hij prima…

Ik gloei zo'n 25 sec voor, startmotor draait prima rond (accu's zijn nieuw).

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, voordat ik als een gek begin te sleutelen…

Graag hoor ik van jullie!

Grt Bas Wit

de Wijk, Drenthe

• 110

Bij een diesel zijn start problemen, tenminste zoals jij ze beschrijft, vaak te wijten aan problemen met de brandstof toevoer.

Controleer dus of er geen lucht in de leidingen zit, of de brandstofklep (in de pomp) wel open staat (stop Solenoïde, of met een kabel ? in ken de series dieselmotor niet uit m'n hoofd).

Check ook even of je gloeibougies wel “gloeien”.

Succes

P.S., is rijden op gas niet handiger voor je ? (—.gasunie.nl)

• albert

hoi bas desnoods wil ik je wel ff aanslepen(ruinen ligt vlak bij)

maar zou eerst de leding vd laatste cilinder ff losdraaien en ontluchten

gr albert

• ron bolleboom

meestal is het klepje lek in de opvoerpomp dan loopt de brandstof langzaam terug naar de tank bij lang stil staan komt de brandstof pomp droog te staan .

gevolg is dat de motor aanslaat op de diesel uit de kamer en dan stil valt en daarna niet meer tot leven komt .

gewoon wartel op het filter losdraaien en op pompen tot er diesel komt dicht draaien en daarna ontluchting op de brandstof pomp open en pompen tot daar ook olie spuit .en dan starten als hij dan nog niet aanslaat een verstuiver leiding een slag los draaien en weer starten als hij aanslaat de leiding dicht draaien .

ik heb dit vaak bij L.R.s bij de domeinen die jaren stil staan

• Bas Wit

Ik ga het vanmiddag allemaal even proberen. De gloeibougies gloeien nog, dus dat zal het niet zijn.

Wat Ron B. beschrijft klopt eigenlijk heel goed. Eerste keer proberen na het stilstaan sloeg de motor gelijk aan en ging toen weer uit, alsof er geen brandstof in komt. Dus daar zal ik me eerst eens op gaan richten.

En anders hou ik me aanbevolen voor elke andere aangeboden hulp. Jullie horen het als het gelukt is. Bedankt alvast!

Grt Bas

• Bas Wit

Ik heb gisteren de boel ontlucht, eerst bij het filter, daarna op de inspuitpomp (2 ontluchtingspunten). Starten lukte toen nog niet, daarna ook een verstuiverleiding (op de verstuiver aan die het meest achter op het blok zit), maar hier komt geen diesel uit???

Kan het zijn dat het probleem ligt in de inspuitpomp en hoe zou ik dit kunnen testen?

Wat zouden overige oorzaken kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Grt Bas

Accu's staan inmiddels ook weer aan de lader ;-)

• David Esselink

Ik heb het zelfde probleem, als die van jou , ik weet alleen 100% zeker dat het niet komt door lucht in mijn systeem, hij doet het namelijk alleen niet waneer je hem op kontakt zet en er komt naar het eerste tikje dat je hoor dat tegelijk begint met het gezoem van de brandstofpomp, dan hoor je naar ongeveer twee seconde nog een tikje en dat tweede tikje is het probleem, als hij dat tweede tikje namelijk niet geeft slaat hij direct goed aan en blijft hij ook probleemloos lopen, alleen mijn vraag is waar komt dat tweede tikje in de brandstofpomp vandaan, is het soms een probleem met de startblokering, ik weet het niet, wanneer jij je probleem hebt verholpen en jou landrover doet het weer , zou je mij dan willen bellen. mijn numeer is 0622370715. Bijvoorbaad dank David Esselink.