stralen?

  • stijn

    Ik wil chassis van mijn 109 laten stralen en schopperen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft. of zijn er betere oplossingen?

  • huub

    Heeft alleen maar zin als je de binnenkant ook gaat doen. Roesten van buitenaf is vrij simpel tegen te gaan, van binnenuit is het een andere story.

  • stijn

    ik wil de binnen kant later in de waxoil gaan zetten, heeft het dan wel zin , en hoe kan ik anders het beste de roest tegen gaan?

  • Ryan

    Ik heb mijn chassis (1968) en schutbord laten stralen. Je kan dan heel goed je chassis controleren. Zo kwam ik haarscheurtjes tegen die ik anders nooit gezien zou hebben! Waar het verroest was zitten na het stralen gaten/gaatjes. Houd er rekening mee dat er gelast moet gaan worden! Er zijn altijd wel punten waar het door roest erg dun is: kopse kanten van balken(voor)/outrigger/rear crosmember/bovenkant balk bij bevestigingspunt v.d. schokbreker achter enz enz. Na het lassen, (erts-)primer en speciale chassis lak (wordt ook voor vrachtwagenchassis gebruikt) erop. Nu weer een prachtig sterk en goed chassis!!! En uiteraard de binnenkant behandelen. Maar dit zou ik bewaren tot het laatste wanneer alles weer 1 Land Rover is…

    Succes,

    Ryan

  • Hendrik

    Je koopt voor 825 pond (1250 euro) een gloednieuw, gegalvaniseerd chassis in Engeland. (kijk eens op: http://www.marsland-chassis.co.uk/ of http://richardschassis.co.uk/)

    Voor dat geld kan je het chassis bijna niet laten stralen of behandelen en bij de binnenkant kom je al helemaal niet. Het is een behoorlijke klus omdat je natuurlijk altijd meer tegenkomt dan je verwacht maar in mijn ogen is het de enige mogelijkheid om echt een duurzame investering in je auto te doen. Vaak vallen de andere werkzaamheden onder de categorie “roest remmen” of “aanklooien”.

    Zelf gaan we in het voorjaar met een zware aanhanger twee chassis halen. Ik heb al eerder een oproepje op dit forum gezet dat we nog twee chassis mee kunnen nemen om zo de transportkosten te drukken.

    Groet, Hendrik.