Geklop in blok....?

• bowy

Beste listers,

Nieuw probleempje (ja het blijft een landrover….)

Na het uittesten van mijn nieuwe salisbury (goed bevonden!!!)was ik weer op weg naar huis. Mijn auto klonk al een beetje raar dacht ik maar ik dacht het komt vast door ergens modder ofzo…. Totdat ergens op de snelweg (ik had net nog gegroet naar die witte 110) ineens geen power meer had en bij het tot stilstand komen geluiden hoorde alsof er iemand met een hamer op mijn blok stond te rossen! Volgens mij (ideetje van Ron B) is een klep ofzo afgebroken en lag/ligt die in de cilinder????? Iemand ervaring…. verstand van dit soort problemen, goede oplossing? Ik wou morgen maar eens even de kop eraf trekken en eens even kijken maar misschien nog tips? Ik heb dit nl nog nooit gedaan.

Ik heb trouwens 2,25 4 cilinder benzine in mijn 88 uit 64 (een lichtgroen blok…)

Wel balen, reed hij net weer als de spreekwoordelijke trein krijg ik dit!!!

Maar wel een voordeel als ik dit weer heb vervangen heb ik geloof ik alles gehad….. hoop ik!

groet,

Bowy Odink

• bowy

Hoi

Ik heb vanavond de kop eraf getrokken, deze bleek bij nadere inspectie zeer gaaf net als de zuigers! Heel bijzonder toen na ruggespraak de carterpan er ook af geschroefd. hier is ook bijna niets te zien…. Behalve een klein stukje metaal in de carterpan (ergens afgebroken…. aan de gebroken zijde een stukje schroefdraad en de andere zijde rond en zwart geschilderd dus waar o waar hoort dit?? volgens mij niet onder in het ivm de verf…..) verder kleine haarscheurtje ron de derde cilinder in het gietijzer van het blok… maar dit is verder net echt goed zichtbaar zelfs niet na peuteren met schroevendraaier…

even ter info. De klepstoters zijn goed, de lagersvan de krukas voelen goed aan en hij heeft een tijdje stationair gelopen terwijl hij al klopte ik heb hem toen afgezet (dus volgens mij niet de distributie ketting…)

Iemand nog goeie suggesties wat het verder nog kan zijn?????

Groet BOwy

Die het nu echt niet meer weet…!