Salisbury gevraagd?

• Bowy

Salisbury Achteras te koop gevraagd:

Hoi wie heeft een salisbury achter as te koop? ben hard opzoek na van het weekend mijn 3 diff in 4 maanden aan stront te hebben gereden!

Groet Bowy

IIa SWB '64

• Jorrit

't is een lekker stukje rijden geweest zaterdag of niet, doet het gas het al weer?

Succes met de as, heeft Ron er geen meer liggen?

Groetjes Jorrit

• Bowy

Het gas loopt weeer als een trein! Maar zondag middag mij dif een paar tandjes eraf geredn (had ik misschien dat moddergat toch niet moeten door driften……)

Dus nu op zoek!

Heb al bij Ron B geinformeerd, hij heeft ze , maar misschien is pariculier beter in mijn financiele situatie…..

Heb jij er 1?

Groet Bowy

• Jorrit

Kweet niet of zo'n ding standaart onder mijn 110 ligt. maar in beide gevallen moet ik je teleurstellen. wat is precies het verschil tussen de standaard en de salisbury. is de salisbury gewoon een zwaarder uit gevoerde replica? of is dit orgineer LARO?

Groetjes Jorrit

• bowy

Standaard geloof ik niet. Maar het is inderdaad origineel LR. Alleen een stuk zwaarder uitgevoerd. vergelijkbaar met de Dana 60 van Jeep. Zelfde binnenwerk.

Groet bowy

ps nu nog een vinden.

• Erik

Ik heb er een liggen voor een 110 prijs 300

• bowy

sorry moet een hebben van een 109 kosten bij Ron B circa 175 euro

groet Bowy

]

ps ik kijk nog even verder

• johan

Een Salisbury is juist geen originel Land Rover maar gemaakt voor de Stage One. Omdat niet alleen de steekassen sterker zijn maar ook de diff beter is uitgevoerd (ik geloof 4 satelietwielen ipv 2) kan hij de kracht van een V8 beter aan. Een gewone rover as met een V8 is een abonnement voor nieuwe steekassen…. Later is deze as ook onder de defenders gekomen.

Houdt er overigens rekening mee dat je ook een andere aandrijfas moet hebben want de lengte van de diff is anders!!

succes met zoeken

• Dennis

Als je toch besluit om weer een rover diff te kopen, let er dan op dat je voor het monteren de tandspeling, en lagervoorspanning van de pion contoleerd, en als nodig afstelt.

Dit scheelt in jouw geval zo'n 3 diffs in 4 maanden.

Dennis.

• bowy

Heb inmiddels een salisbury gekocht.

Heb hem net helemaal gestript en gehammerite, smaller gemaakt, ga hem morgen monteren en mijn tussenasje inkorten. Ik ga ook foto;s van alle fasen maken voor eventuele toekomstige wisselaars deze komen op een site ik hou jullie op de hoogte!

Groet Bowy