vilt in ramen, hoe krijg je het erin

• beerman

Bedankt voor de reakties op mijn vorige bericht.

Als je het vilt eenmaal hebt, hoe krijg je het dan in de aluminium strips.

Aan de zijkant zit het oude vilt namelijk tussen het omgebogen aluminium geklemd?!

• jakko

Spul zit nit geklemd hoormaar geschroefd. Dus op je doie gemak schroefjes zoeken, eruit draaien, nieuwe strip op maat maken en er weer in schroeven.

Mooie klus voor de winterdag op zolder.

Groetjes Jakko

• Sue

Hoi Beerman,

Ik heb net het strip in mijn portier vervangen. Het makkelijkste werkt het om het bovendeel van je deur er af te halen en mee naar binnen te nemen. Stukje karton op de vloer leggen en peuteren maar. Ik heb het vaste ruitje er uit gesneden/gepeuterd met een schroevendraaier en een hobbymesje. Het onderste stuk strip was totaal verteerd en weggeroest. De schroefjes waren dusdanig aangetast dat ik ze er niet meer uit kon draaien, dus met een tang de resten strip eruit getrokken en met een beiteltje de resten schroef weggeslagen. De schoongemaakte goot even in de menie en alles op de zelfde manier weer teruggezet als dat het er uit kwam. Ruitje weer vastgekit met Sikaflex (polyurethaankit) en op de juiste plek het sleufje geboord en geveild voor het raamslotje (heel belangrijk dat je dat doet voordat je weer gaat reconstrueren, natuurlijk!) Fluitje van een cent, kind kan de was…enzovoort. Klusje van een paar uurtjes werk.

Veel succes, Sue