gereetschap

• jan

hallo,

Kan iemand mij vertellen wat het meest gangbare gereetschap is,wat ik nodig heb om een beetje fatsoenlijk te kunnen sleutelen ?

en waar ik dit kan kopen ??

alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten Jan.

• Chris

gereedschap is met een D hoor.

Maaurh, wat je nodig hebt ligt aan wat je wilt doen. goede ring-, steek- en dopsleutels zijn altijd nodig, en natuurlijk een goede schroevendraaierset.En verder ligt het er maar net aan wat je moet doen.

veel sleutelplezier

• Marco

Een complete ring- en steeksleutelset is inderdaad nodig. Hoewel veel moertjes en boutjes metrisch zijn (mt 10, 11, 12, 13 enz.) kom je ook, met name in en rond de motor engelse maten tegen (1/2, 3/4 enz). Enorm belangrijk is om altijd met de goede maat te werken om beschadiging van moeren en bouten, maar ook niet onbelangrijk -je handen-, te voorkomen.

Helaas verkopen de meeste DHZ-zaken matig gereedschap. Een goede automaterialenzaak heeft betere kwaliteit (Hazet, Stahlwille) en er valt als je wat meer koopt goed over de prijs te spreken. En wat is nog meer handig:

- hydraulische garagekrik;

- assteunen;

- lege yerrycans (opvang olie en dergelijke);

- slangetjes (ontluchten rem en koppeling);

- voelermaatsetje (kleppen stellen);

- vloeibare pakking;

- veeeeeel Imal-spray;

- veeeel contactspray;

- isolatietape;

- Copaslib of Coppergrease

- veel tijd;

Groet,

Marco

LR 88 SIII 1971 2,25B

• Victor Rutten

Ik heb goede ervaringen met gereedschap van Metrinch, dit past zowel op metrisch als op inch maten, niet goedkoop wel proffesioneel en levenslange garantie.

Het voordeel van dit gereedschap is dat het aangrijpt op de flanken van de bout of moer en niet op de hoeken.

Groeten, Victor

• bowy

Ik heb ook erg goede ervaringen met Metrinch is echt super spul en die garantie komen ze ook na heb ik al ervaren maar misschien had ik die pijp van 1 meter niet op mijn dopje 13 moeten loslaten…..

Groet Bowy

• Jan Dirk

Kijk eens op:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=73&t=13

Jan Dirk

• Dennis

Als je een doppenset aanschaft, koop dan 6-kant doppen ipv de meer gebruikelijke 12-kant doppen, de 6-kant zijn veel sterker, en beschadigen de bouten cq moeren niet, en voorkomt ronddraaien van bout/moerkoppen

• Jan Dirk

Klopt; nog beter zijn de nieuwe AS-drive sleutels of doppen. Deze grijpen niet op de hoeken maar op de zijvlakken van de boeten of moeren aan. Nog minder kans op beschadiging, nog meer kracht.

Jan Dirk

• jan

Bedankt voor jullie reacties.

Nu heb ik tenminste enig idee naar wat voor gereeDschap ik moet gaan zoeken.

vr.gr. Jan