chiptuning

• bo

Wie heeft er ervaring met chiptuning defender td5?

• Elbert

Bo,

De eigenaar van flubber heeft daar ervaring mee, kijk maar op zijn homepage

http://www.flubbertje.nl/start.html

Elbert

• Frank Geerts

Bo,

In de laatste LandRover Owner International staan wat artikeltjes over chiptunen van een Td5.

Frank Geerts

www. frankgeerts.com

• Marco

Bij ww.inverco.be verkopen ze voor de Td5 een powerbox. Deze plaats je naast de normale chip en kun je inschakelen wanneer jij dat wilt. Ik geloof voor een kleine 700 euro. Ze hebben een inbouwstation in Breda en Antwerpen dacht ik.

Ik heb daar zelf geinformeerd voor mijn 300tdi. Daar hadden ze alleen een vervangingschip voor. Ik zoek eigenlijk een powerbox voor de 300tdi.

Marco

• Frank

Ik heb op mijn auto ook een powerbox laten monteren in combinatie met een extra grote intercooler Heb nu 180pk!!!!.Deze box hebben ze op een simpele manier gemonteerd in +/-30 minuten met een schakelaar op het dashboard zodat je hem aan en uit kan zetten.

Daams 4x4 service in Bergeijk heeft de spulletjes geleverd en gemonteerd.bo schreef:

• Marco

Frank,

Ook op een Td5?

Marco

• Frank

Ja voor de TD5 en de electronische pomp voor de 300tdi automaat

Frank

• Theo

Kun je een prijs indicatie geven voor zo iets???Frank schreef:

>

> Ja voor de TD5 en de electronische pomp voor de 300tdi automaat

>

> Frank

• frank

en kan ik mijn 300Tdi (defender motor '96 )ook opvoeren ik kom door mijn automaat i.c.m. caravan eigenlijk net wat te kort

• Frank

Alleen op de Discovery met electronische brandstofpomp(vanaf 1996) als je dan ook nog de katalysator vervangt voor een vervangingspijp(trouwens kan dit bij alle 300tdi motoren) dan kan de motor de uitlaatgassen nog beter kwijt.Vooral met een aanhanger hebt je hiermee erg veel voordeel het koppel komt namelijk nog lager te liggen zodat je makkelijker wegrijdt.Dit is echt een van de beste investeringen aan een 300TDI.Je kan nog verder gaan door ook nog een grotere intercooler te plaatsen en het EGR systeem te laten vervallen.(dit kan ook op alle 200tdi en 300tdi motoren ook zonder electronische pomp).