Slepen en lieren van mijn Lightweight

• Marchel

Hoi,

De normale lightweight heeft al 2 goede ogen aan de voorzijde maar je zou eventueel ook een Nato koppeling aan de voorzijde op de laro kunnen monteren. De gaten zitten er al voor in de bumper.

Gr,

Marchel

• andreas

Marchel,

Op de Engelse LW zit standaard al een Nato koppeling aan de voorzijde. Ik denk alleen dat je voorbumper niet sterk genoeg is om hieraan een sleeplint te bevestigen als je lekker vast zit.

Groet,

Andreas

• Marchel

Hoi Andeas,

De ogen waar de lightweight mee opgetakeld wordt zitten ook aan de voorbumper bevestigd. Waarom zou dit sterker zijn? Zuigende modder zorgt er natuurlijk voor dat er veel kracht nodig is om de lightweight (1520kg) er uit te trekken maar ik zie het probleem van de nato koppeling niet zo. Tussen beide lengte chassis balken zit bij mij aan de voorzijde een dikke strip metaal. Hierovereen zit ook nog weer de bumper. De Nato koppeling zit aan de bumper + aan de strip tussen de chassis blaken. Ik ben niet zo bang dat dit stuk gaat. Een nato koppeling is geschikt voor 5 ton. Als het leger gaten in een auto laat maken om er een nato koppeling mee vast te zetten dan ga ik er van uit dat je hier ook 5 ton mee kunt trekken. 3 x het gewicht v.d. auto lijkt me voldoende om de landrover er uit te trekken.

Gr,

Marchel