beroerd lopende motor

  • Bowy

    Hoi

    Ik heb een vraagje, mijn laro series IIa '76 benzine loopt sins een paar dagen behoolijk beroerd. Dit is met name het geval op gas, op benzine iets minder.

    Het probleem kan als volgt omschreven worden…. Als ik otussen de 800 en 1400 toeren rijd en ik dan plankgas geef dan “verzuipt” hij hem ????? en als je dan rustig gas geeft en doortrekt naar 2000 toeren doet hij het wel.(hij “verzuipt” dan niet)

    Als ik hem van benzine naar gas omschakel en hij dus even beide krijgt loopt hij wel als een trein!

    De puntjes zijn net vervangen en juiste afstand het tijdstip is goed, bougiekabel en bougies zijn ook vervangen. Aan het mengsel is door mij niet gedraaid….. Kan het iets met het luchtfilter zijn? Ook hier pas nieuwe olie?

    Heeft dit iets met de kou te maken of is het een uit zich zelf verlopen mengsel of iets anders?

    Iemand enig idee??

    Met vriendelijke groet,

    Bowy Odink

  • johan

    Ik heb niet zoveel verstand van gas-auto's maar het kan wellicht een luie carberateur zijn. als je veel op gas rijdt wordt deze lui (er is geen verstuiving noodzakelijk en door het schrale gas wordt hij ook niet meer gesmeerd) en gaat steeds mider goed op benzine lopen. De oplossing is een nieuwe/revisie carberateur en er in het vervolg voor zorgen om kleine ritjes altijd op benzine te rijden… en vaak terug te schakelen naar benzine.

    geen idee of dit de oplossing voor jou probleem is maar het zou goed kunnen…

  • Johan

    Kijk eens naar de bombine / rotor

  • Marco

    Bij het vervangen van bougies, kabels en puntjes is het met name bij gas auto's ook aan te bevelen de kleppen opnieuw te stellen. Is makkelijk zelf te doen. De klepspeling is 0.25mm en gebruik een goed passende Engelse sleutel op de borgmoeren.

    Marco

    LR 88 SIII 1971

  • Jan

    Op gas functioneert de carberateur alleen nog maar als een “ luchtsluis”. Luie carb. nog nooit van gehoord…….. Als het euvel zich zowel op gas als op benzine voordoet moet je het waarschijnlijk even ergens anders in zoeken. Je zegt dat je de puntjes en bougies en de kabels hebt vervangen. Kijk of alles goed vast zit, dus ook de dopjes bovenop de bougies. Maar ja gas is eigenlijk bedoelt om op te koken…….. Gewoon dat pure spul er in gooien, daar is het voor bedoelt.

    Groeten,

    Jan.

  • jakko

    Typisch verhaal

    Hetzelfde gehad en na veel gedonder bleek het probleem bij mij in de stroomverdelerkap te zitten. Nieuwe kap erop en lopen als een trein.

    De carburateur vervangen of reviseren lijkt mij ook een minder sterk verhaal. Als hij nou slecht op benzine zou lopen dan wel maar het is inderdaad niet meer dan een luchtsluis geworden.

    Zoals ik als schreef, probeer een nieuwe stroomverdelerkap + rotor en ik verwacht dat je er bent.

    Groetjes Jakko

  • Bowy

    hoi allemaal bedankt voor de snelle reacties ga morgen even een nieuwe verdelerkap ophalen en een nieuwe rotor! Hoe krijg ik die rotor er trouwens af gewoon hard trekken of andere methode??????

    Groet Bowyjakko schreef:

    >

    > Typisch verhaal

    >

    > Hetzelfde gehad en na veel gedonder bleek het probleem bij

    > mij in de stroomverdelerkap te zitten. Nieuwe kap erop en

    > lopen als een trein.

    >

    > De carburateur vervangen of reviseren lijkt mij ook een

    > minder sterk verhaal. Als hij nou slecht op benzine zou lopen

    > dan wel maar het is inderdaad niet meer dan een luchtsluis

    > geworden.

    >

    > Zoals ik als schreef, probeer een nieuwe stroomverdelerkap +

    > rotor en ik verwacht dat je er bent.

    >

    > Groetjes Jakko

  • jakko

    Inderdaad, recht omhoog eraf trekken en er ook weer zo opzetten Kan er maar op 1 manier op. Als je dan toch bezig bent kun je ook wel de contactpunten vervangen Niet echt veel werk en je bent toch bezig/

    Groeten Jakko

  • Bowy

    HOi

    Nog een vraagje…….

    Ik ben net bij mijn lokale onderdelenadresje geweest en ze hadden niets op voorraad dus besteld….. Maar nu hebben ze een mini 1000 kap en rotor besteld dit pas ook dacht ik……… toch???

    Trouwens de rotor zit echt muurvast is het echt gewoon hard trekken? nogharder dus en eventueel een schroevendraaier ofzo als hefboom gebruiken?

    Alvast bedankt!

    ps de contactpunten had ik vorige week al vervangen dus die laat ik maar even zitten…..

  • jakko

    Zou zo maar kunnen. Alle twee engels nietwaar. De rotor moet je er echt zo af kunnen trekken. Wonderlijk dat je de contactpunten hebt kunnen vervangen terwijl de rotor nog op de as zit. Moet wel en gepiel geweest zijn.

    Ik ben benieuwd.

    Groetjes Jakko