traanplaat afwerking

• Jorrit

Hallo,

Ik heb een vraagje ik wil mij 110 afwerken met traanplaat (spatborden, onder de deuren, achter de achterwielen, achterdeur, voetplaten en waarschijnlijk de motorkap) mijn vraag in hoeverre is het mogelijk zelf een plaat aan te schaffen en dit zelf te zagen en buigen of heb ik hier profesioneel gereedschap voor nodig, of is het misschien goedkoper om dit kant en klaar te kopen (ik weet het; zeer onwaarschijnlijk). heeft iemand hier ervaring mee. En weet iemand een goedkoop adres?

Alvast bedankt

Groetjes Jorrit

• The Dude

Ff zoeken hier is al eens eerder geweest. En iemand die het had zei dat je het beter niet op je motorkap kan doen i.v.m de zon.

• J.Brouwer

Als je een beetje handig bent maak je wing-tops e.d. zelf. Traanplaat van 2 x 2 m. kost 70-80 euro. Malletjes maken van papier, overnemen op de plaat, en de decoupeerzaag erin (denk aan je ogen !! kost veel zaagjes, ze slijten snel). Omkloppen zonodig met een (rubberbeklede) hamer, evt. kitten, daarna poppen.

Een glimmende motorkap lijkt mij niks, matzwart kan wel natuurlijk

• 110

Zagen door aluminium gaat een stuk beter als je er meteen een oud stukje hechthout “mee mee zaagt” (dus het alu op het hechthout leggen).

Dan “lost” je zaagje meteen de aluminiumrestjes en blijft langer scherp.

Verder niet teveel toeren en pendelbeweging uit.

Succes, en plaats even je ervaringen

• Jorrit

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag traanplaat op de motorkap ivm dat ik er een reservewiel op wil hebben en dit voorkomt dat deze gaat doorzakken als er iemand andere beter werkende oplossingen weet hoor ik dit graag.

groetjes Jorrit

• Steven

Je kan ook even kijken bij www.paddockspares.com en ze kant en klaar bestellen.

zo mooi kan je ze zelf niet zagen.

Steven

• 110

Je zou ook een versterking aande onderkant kunnen maken:

vanaf de schanieren tot aan de sluiting vooraan, en dan naar de plaat van de reservewielhouder in het midden.eventueel zou je nog her en der kunnen versterken door het vastpoppen van die steun.

succes

• Peter Stroomberg

Zelf gebruik gemaakt van http://www.servicetune.co.uk/.

Niet duur en goede service; ook in mat zwart leverbaar!

• huub

Zelf maken kan ook prima, kosten van het alu op een schrootbedrijf, 2 Euro de kilo…………

Scheelt stukken.

• aart

bovendien kun je de plaat ook met een cirkelzaag met fijne tanden zagen,hoef je alleen de de hoekjes rond te zagen. het buigen aan de voorkant heb ik over een steigerpijp met een rubber hamer.