wat ik van de landroverdiesels weet is dat de 2,25 prima dieseltjes zijn het vermogen houd niet over maar over de betrouwbaarheid is niet teklagen. vervolgens kwamen de 2,5 diesels deze liggen in de ‘86 en de ’87 zover ik weet iets meer vermogen maar oerdegelijk (mits goed behandeld (onderhoud)), vervolgens hebben ze hier een turbo achter gehangen (alla citroen) dit komt alleen ten goede aan het vermogen en evenredig met dat het vermogen toenam nam de levensduur af. hierna komen de 200 TDI en 300 TDI veel vermogen en een stuk degelijker dan de 2,5 TD dit zijn allemaal 4 cilinders vervolgens kwam de td5 en dit is op dit moment de creme de la creme. Naast de 4 cilinders zijn er ook nog een tijdje 6 cilinder diesels geweest deze waren wat soepeler dan de 4 cilinders maar door de lengte van het blok krijg je als je hem hard laat werken problemen de boel trekt krom (kun je dus alleen “rustig” mee over de weg rijden en daar koop je naar mijn mening geen Laro voor). het hangt6 dus af van wat je met de Laro wil welk type blok je kiest. 2,25 of 2,5 degelijk en simpel om zelf mee te werken bv ideaal voor wereld reis (let er dan wel op dat diesel niet overal verkrijgbaar is) 2,5 TD en de 6 cilinders zijn afraders. en de 200 TDI, 300 TDI en de td5 zien ideaal voor het gebruik binnen de bewoonde wereld, als hier echt iets meeis is het een stuk moeilijker improvisories op te lossen.
Succes met de aanschaf.
Groetjes Jorrit