VRIJLOOPNAVEN

• Louis

Hoi allemaal,

Mijn serie lll lust nogal wat brandstof, om dit wat aan banden te leggen zoek ik een stel VRIJLOOPNAVEN.

Wie heeft die dingen nog ergens liggen of weet waar en wat die kosten.

Groeten Louis

• bowy

budgetparts gouda 115 euro ex btw

Ron bolleboom heeft volgens mij ook nog een paar liggen (20 splines!!!)

Groet Bowy

• Louis

bowy,

Leg me dat eens uit van die 20 splines!!

grt Louis

• jakko

Aan het uiteinde van de steekas zit een kanteelverbinding. Zie het maar als een aantal groeven. Over die groeven wordt de vrijloopnaaf geschoven. Zo een groef (of de opstaande rand) wordt een spline genoemd. Je moet dus een vrijloopnaaf hebben met hetzelfde aantal splines als de steekas heeft. Heb jij een steekas met 20 splines (wat erg waarschijnlijk is) dan moet je dus ook een 20 pline vrijloopnaaf hebben omdat hij er anders niet op past.

Jakko

• jakko

Kijk breed voor de leverancier. IK had ze voor minder!!!!

• Louis

Ok jakko,

Als ik het goed begrijp hebben mijn steekassen 20 splines. Ik dacht dat de LR-steekasssen altijd gelijk waren. Ik zal ze dus even natellen. Nu weet ik en alle anderen dus gelijk waarna ik opzoek ben. Ja, het kan dus ook nog goedkoper.

Ron B. weet daar wel raad mee. Of niet soms Anders spel ik in ieder geval zijn naam niet meer voluit.

Groeten Louis

• Ad

wel jammer dat de website van Budgetparts eigenlijk alleen een adreswijziging is en geen informatie over hun assortiment/prijzen geeft. (laatst bijgewerkt 17 januari 2002)

• Bowy

Helemaal mee eens, zij zouden heir zoveel meer uit kunnen halen (denk ik)!

Groet Bowy

Ad schreef:

>

> wel jammer dat de website van Budgetparts eigenlijk alleen

> een adreswijziging is en geen informatie over hun

> assortiment/prijzen geeft. (laatst bijgewerkt 17 januari 2002)

• Louis

dan heb ik nog een vraagje.

Hoe smeren die vrijloopnaven? met olie of vet. De assen staan meestal stil.

Grt Louis

ps. Ron B. heeft nog steeds geen aanbieding gedaan.

• Bowy

De smering gebeurt met olie, het is dus wel van belang dat je in ieder geval een keer in de week 14 dagen even een stukje rijd met 4wd zodat je naven en je swivel pennen gesmeerd blijven……

Maar dit lijkt me geen probleem, een beetje landrover rijder bevind zich toch meestal wel met een hogere frequentie op plaatsen waar 4wd nodig is? toch???

groet Bowy