Vacuumpomp

• Sander

Las in de afdeling roetmeting over een vacuumpomp voor de rembekrachtiging. Zelf heb ik al lange tijd die belachelijke smoorklep uit het inlaatmanifold verwijderd, en het scheelt wel qua roken, nadeel is dat je geen rembekrachtiging meer hebt. Zodoende ben ik eigenlijk op zoek naar een geschikt pompje. Welke komen er in aanmerking ? Liefst zou ik eigenlijk een electrisch pompje kopen zodat ik geen constructies hoef te maken voor nieuwe v-snaren. Dat scheelt misschien ook weer wat in verloren vermogen van de motor.

Wie heeft er adviesen ?

groeten Sander

• Yuri

ik zou WEL een V-snaar aangedreven versie nemen. het ding draait nl continu.

Zeer buikbare (met eigen olie cartertje en eenvoudige ophang punten) zitten in veel franse auto's. Peugot of Citroen. Die van mij komt uit een Citroen Visa. Ze zitten meestal alleen in een diesel.

Beugeltje is zo gemaakt en dan remt het weer als een formule 1 wagen. Hi Hi

succes,

Yuri

• Louis

Hoi Sander,

Met een beetje geluk past zo'n V-snaar vacuumpompje zo op de plek waar nu de V-snaarspanner zit. Je gebruikt dan ook dat beugeltje, en maakt die pas met een dik vulplaatje. Tevens moet je de polie van het pompje omdraaien en voila het werkt.

groeten Louis

p.s. en passen de veren?

• 110

Helaas is je auto nog steeds geen perpetuum mobile,

dus ook het vermogen voor een electrische pomp moet door de motor geleverd worden.

Vergeet na het weg halen van de aansluiting op je inletmanifold niet deze aansluiting af te dichten.

Succes

• Marc

Hoi,

Zelf heb ik een Lightweight uit het leger. Kan iemand mij in meer detail vertellen hoe ik eventueel zelf zo'n vacuumpomp kan monteren?

Bij voorbaat dank!

Marc

• Victor Rutten

Bij mijn ex-leger 109 is ook een vacuumpomp gemonteerd, ik heb een aantal foto's hiervan op mijn site staan.

http://www.series3.nl

Groeten, Victor

• Sander

Bedankt voor alle reacties. Zo'n pompje met een eigen cartertje is inderdaad ook wel mooi. Ik zal eens opzoek gaan bij de sloperijen. en nee, de veren zitten er nog niet onder, maar dat gaat zeker lukken.

Groeten Sander

• Robert Ketelaar

Op een peugeot 205 diesel zit een zeer bruikbaar pompje.

Als je de beugel van de spanner een beetje aanpast die op de riem van ventilator zit en zo'n pompje er tussen remt hij weer als een nieuwe.