gasmeter

• Eric

Volgens een kenner is het niet mogelijk om een gasmetertje te kunnen gebruiken met de gastanks die onder mijn laro zitten. Heeft iemand ervaring met metertjes? Dit daar ik anders alleen af kan gaan op de kilometer teller.

Greetings,

Eric

• Jan

Gelul,

Op elke gastank, al heb je zo'n hele oude grijze kan een metertje gezet worden.

Zit er een analoog metertje op de tank, dan kun je deze verwijderen en vervangen door een elektr. exemplaar.

Op de recentere tanks zitten al elektr. meters.

Groeten,

Jan.

• Eric

Ik heb dus zo'n hele oude grijze. Hoe werkt dat dan een electrisch geval moet natuurlijk ergen sop aangesloten worden. Moet er dan een soort convertertje op de tank?Jan schreef:

>

> Gelul,

> Op elke gastank, al heb je zo'n hele oude grijze kan een

> metertje gezet worden.

> Zit er een analoog metertje op de tank, dan kun je deze

> verwijderen en vervangen door een elektr. exemplaar.

> Op de recentere tanks zitten al elektr. meters.

>

> Groeten,

>

> Jan.

• Jeroen

Maar ja, dan zit je metertje op de tank en als je onderbouw hebt lijkt me dit toch wat lastig?

Ik heb zelf ook een gastank en rijdt inderdaad ook op de kilometeres, mijlen moet ik zelfs zeggen.

• Eric

Zo'n electrisch metertje kun je toch overal plaatsen? Draadjes kun je verlengen.Jeroen schreef:

>

> Maar ja, dan zit je metertje op de tank en als je onderbouw

> hebt lijkt me dit toch wat lastig?

>

> Ik heb zelf ook een gastank en rijdt inderdaad ook op de

> kilometeres, mijlen moet ik zelfs zeggen.

• Jan

Nee, bij dat elektr. metertje komen er alleen een paar draden uit.

Deze trek je dan door naar je gas/benzine schakelaar (alleen de rode, de zwarte is massa). Je moet dan wel een gas/benzine schakelaar met zes pootjes hebben.

Op deze schakelaar sluit je vervolgens de originele brandstofmeter van je dashboard aan. Als je nu omschakelt van gas naar benzine of andersom, dan dan geeft de meter de brandstof aan waar je op rijdt.

Alleen geven de meeste auto's het niet zo denderend aan, ik zou er niet zo'n probleem van maken en gewoon rijden tot de gastank leeg is. Je komt gemiddeld toch even ver op een tank, dus ik zie het probleem niet zo.

Groeten,