lieren

• Jorrit

Goededag,

Ik heb de droom om ooit een lier op mijn 110 te zetten, maar surfend over het internet kom ik zoveel verschillende tegen en iedereen (zoals altijd) beweest het beste te hebben. Ik heb van veel dingen verstand, maar van lieren helemaal niet kan iemand mij een link of een uitleg geven over dit onderwerp, zoals wat is het verschil en de voor en de nadelen van een electrische, PTO of hydrolische. Houd PTO in dat je zoals op een traktor een PTO- aftakas nodig hebt? Want volgens mij kun je deze niet zo even op je 110 schroeven dus dan valt deze af, ik zie dat hydrolisch op de stuurverkrachtiging aangesloten kunnen worden, maar deze heeft mijn 110 ookal niet (kaal is ze eigenlijk) wat is dan het alternatief.

alvast bedankt

Jorrit

• Erik

Ik heb een land rover 110 200 tdi met een lier aangedreven op de PTO en ben

daar zeer tevreden over . (zeer sterk)

Naadeel van de lier is het gewicht !

groetjes ErikJorrit schreef:

>

> Goededag,

>

> Ik heb de droom om ooit een lier op mijn 110 te zetten, maar

> surfend over het internet kom ik zoveel verschillende tegen

> en iedereen (zoals altijd) beweest het beste te hebben. Ik

> heb van veel dingen verstand, maar van lieren helemaal niet

> kan iemand mij een link of een uitleg geven over dit

> onderwerp, zoals wat is het verschil en de voor en de nadelen

> van een electrische, PTO of hydrolische. Houd PTO in dat je

> zoals op een traktor een PTO- aftakas nodig hebt? Want

> volgens mij kun je deze niet zo even op je 110 schroeven dus

> dan valt deze af, ik zie dat hydrolisch op de

> stuurverkrachtiging aangesloten kunnen worden, maar deze

> heeft mijn 110 ookal niet (kaal is ze eigenlijk) wat is dan

> het alternatief.

>

> alvast bedankt

>

> Jorrit

• anton

Kaapstand lier met aandrijving vanaf de motor poellie.

simpel,licht en doeltreffend.

Anton

• Yuri

ja, zo'n ding zou ik ook wel willen hebben. waar vind ik die en wat kosten ze?

• Louis

Dag Yuri,

Capstanlieren heb ik veel gezien op de Landrover-sortout in Newbury Engeland. Die dingen zijn daar niet duur; dus zet maar op je lijstje als je de volgende keer daar naartoe gaat.

Groeten Louis

• Ben

Beste Louis,

weet jij mischien wanneer dit soort sort-outs gehouden worden in Newbury?

• Louis

Ben,

De Old Sodbury's ,Land Rover & Vintage Sortouts in Newbury, Engeland was j.l. 26 oktober; voor 2003 is nog niet duidelijk wanneer die gehouden wordt. Hou daarvoor hun site even in de gaten: http://www.oldsodburysortout.co.uk/

Groeten Louis

• Ben

Dank je Louis,

ik ben zeker van plan daar eens heen te gaan.

• Jorrit

Goededag,

alvast badankt voor de reacties. Ik heb nog wel wat vraagjes.

Gaat de Kaapstand lier op hydroliek? als je deze aanschaft is deze dan compleet?is er een site waar ik de werking/ inbouw van zo'n lier kan zien?

groetjes Jorrit

• Theo

Hoi,

Ik heb goede ervaring met een hydraulische lier van a.Murray (4x4winches.com)

Is sterk, brand niet door, geen onderhoud, geen problemen met water in elec.motor, vraagt geen bijna geen stroom, dus geen kans op leegtrekken accu.

Kijk eens op de site,

hoop dat je wat kunt vinden.

ik heb geen elektrische lier, is misschien wel voordeliger, maar niet zo betrouwbaar. en bij veel gebruik heb je ook extra accu, gescheiden laadsysteem nodig (dat vertellen ze er niet bij bij de goedkope prijs) bij hydrauliek heb je dat allemaal niet en ze zijn veel sterker.

Theo