Denk erover een 110 diesel ex defensie te kopen. Kan iemand mij vertellen wat de gangbare kruissnelheid van deze wagen op de snelweg is.
Dank van Kuuk
Goededag,
Ik heb zelf een 110 2,5 diesel uit '86 (geen turbo) de kruis snelheid die goed haalbaar is is 110 Km/uur bult af wind mee loopt ze wel 130 (op de teller) maar ze geeft niet de indruk hiervan te genieten, dit in tegen stelling tot plankgas een steile helling op hierbij spint ze een stuk meer. De turbo versies lopen wel steviger door maar dit is duidelijk aan de slijtage van het blok te merken. het is een auto waarmee je mee kan komen met het verkeer maar daar houd het mee op, stevig door planken zit er niet in. Is daar naast ook alles behalve confortabel (hoezo de “defenders”zijn confortabeler de de series). Ondanks de snelheid, is het een auto waar je heelveel plezier mee kan beleven, maar het grootst plezier van de series/90,110,130 en de defenders zit toch wel in het offroad rijden. Als je iets zoekt voor confortabel over de weg rijden en af en toe een stukje daarnaast zal ik toch ook een proefritje maken in een Discovery of een Rance Rover.
succes met je aanschaf
groetjes Jorrit
Ik heb ook een ex-defensie (korps mariniers) 110, topsnelheid op de rechte weg: 120km/u, kruissnelheid 100-110 km/u (dan is het brandstofverbruik van 1:10 ook nog acceptabel). Ik vind hem lekker cruisen op lange afstanden (beter dan de Suzuki SJ413 (samurai) die ik hiervoor had, al liep die wel 140)
Veel succes verder
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?