Discovery ?

• Gert-Jan

Ik ben voornemens een gebruikte Discovery Diesel aan te schaffen. Een ieder die tips heeft over plussen en minnen van deze auto, hoe staat het met onderhoud (eenvoudig zelf te doen?), onderdelen voorziening, etc, ik houd me van harte aanbevolen.

Misschien kan iemand mij ook vertellen welke technische specs er veanderd zijn in het modellen jaar 98 vs 99 en verder (behalve dan evt electronische snufjes).

Verder twijfel ik of mijn voorkeur moet uitgaan naar een TD5 of een TDi. Wat is de betrouwbaarheid van deze laatste en is de TD5 echt veel beter?

Ben benieuwd naar reacties!

• Edwin

Hallo,

De vraag TD5 of Tdi is niet in de laatste plaats een financieel verhaal.

De TD5 was leverbaar vanaf grofweg 1999, dit is ook het jaar waarin de Discovery een aantal wijzigingen heeft ondergaan en dit is dus terug te vinden in de aanschafprijs.

De TD5 is t.o.v. de 200 en 300 Tdi behoorlijk anders, stiller, sneller, loopt mooier, ietsie zuiniger. 200 en 300 Tdi motoren hebben hun degelijkheid inmiddels wel bewezen, zelf heb ik een 300 Tdi met 200.000 km op de teller zonder enig olieverbruik, hogere km standen zijn ook geen uitzondering.

Hoe dit met de TD5 zit moeten we nog afwachten, maar ik ben vol vertrouwen.

Dus als je het geld hebt, ga dan voor een TD5, zo niet dan is een 300 Tdi echt geen kwelling om in te rijden (ga vooral proefrijden in beiden !!)

Een jonge 300 Tdi geniet de voorkeur (iets betere bouwkwaliteit) b.v. eentje uit 1998.

Groet,

Edwin.

• /jeroen

om een indruk te krijgen. kunt ubij ons vrijblijvend froef rijden.wij hebben een discovery 300tdi eps,green es autm met vr groeten

• Theo

Hoi Jeroen,

Ik ben de bezitter van een disco 300 tdi van 1995, maar zoek inplaats van mijn een automaat, (heb nu dus een 5 bak)

Liefst 5 deurs, die ik kan ombouwen naar grijs.

Ben dus zoekende naar 300 Tdi autom. 5 dr, weinig km.

Wat voor een is die jij aanbied te proef rijden, en waar kan ik eens in een automaat proef rijden, en WIE heeft er ervaring met een 300 Tdi autom.

groeten Theo/jeroen schreef:

>

> om een indruk te krijgen. kunt ubij ons vrijblijvend froef

> rijden.wij hebben een discovery 300tdi eps,green es autm met

> vr groeten

• /jeroen

beste theo bel 0528-342168