botsveiligheid defender?

• Daan

Beste mensen. Ik overweeg een defender 110 te kopen als gezinsauto. Ik vraag mij wel af hoe het zit met de passieve veiligheid van een auto als deze. Naar ik begrijp is een ladderframe oersterk, maar de keerzijde is dat de botsenergie niet wordt geabsorbeerd en volledig wordt doorgegeven aan interieur en inzittenden. Ook heb ik op internet een paar foto's gezien van omgerolde defenders, waarbij van de carosserie weinig over was. Wie weet hier wat meer over? Enne.. hoe zit het met het gebruik van kinderzitjes op de dwarsgeplaatste klapstoeltjes?

Daan

• 110

De opbouw van een 110 stelt niets voor, tenminste wat sterkte betreft.

Mocht je op de zijkant, of erger het dak, terechtkomen verwacht dan geen veiligheid van de standaard opbouw.

Eigenlijk is een extra rolbeugel wel het minste wat je in een 110 aan moet brengen. (of je moet ervanuit durven gaan dat je nooit van je wielen af zal komen)

Wat betreft de stoeltjes kan ik je helaas niet helpen, maar als veilige gezinsauto is een Volvo mischien meer voor je.

Succes

• Daan

Beste 110

Dank voor je reactie. Het punt is: onze volvo is te klein geworden……

Daan

• huub

Bij omrollen ben je zwaar in het nadeel, een rolbeugel/kooi is dan wel het minste. Overgens is door onderzoek (in Engeland) aangetoond (op Discovery gezien) dat je in een auto van meer al 1800 kilo een 12 maal hogere kans hebt om een crash te overleven dan met een auto van minder als 1000 kilo………….