korte 'cursus' onderhoud 88 lightweight

• Dennis

Hallo,

Ik heb zojuist een Lightweight diesel uit ' 77 gekocht en die ga ik morgen ophalen (YES!) bij Bolleboom.

Nu vraag ik mij af of er iemand in de regio Hilversum woont, die mij -voor een goede fles wijn- een avondje wat tips en trucs wil bijbrengen over het onderhoud van deze auto.

Alvast bedankt,

Groeten,

Dennis

• Marc

He wat leuk!

Zelf heb ik ook een Lightweight uit 1978 waar ik veel aan knutsel. Ik woon echter in de regio Eindhoven, dus niet echt in de buurt. Wat wel handig is om de onderhoudsboeken van de landmacht, echelon 1, 2 en 3, te hebben.

Veel plezier ermee!

Marc

• Frank Geerts

Dennis,

Gefeliciteerd. Zelf heb ik een Serie III 109 D ook van Bolleboom. De auto, heb hem al 4 jaar voldoet uitstekend.

Wil je best helpen met wat onderhouds tips. Specifieke Lightweight kennis heb ik niet maar het technisch verschil is niet zo groot.

Mail me maar dan kunnen we wellicht eens iets regelen. Ik woon in Diemen.

Zal vragen of mijn zoon ook me kan komen. Werkt als monteur bij LandRover dealer Landring in Amsterdam.

Frank Geerts

www. frankgeerts.com

• peter

Dennis,

Recentelijk ook een LW aangeschaft. Tevens ben ik in het bezit van de door

Marc genoemde boeken. Mocht je interesse hebben om een copy te maken,

ik woon in Soest.

Als er meer gegadigden zijn met dezelfde wens ( onderhoud ) is het misschien leuk wat op te zetten.

groeten Peter

• Johan

Prima Idee zo'n korte cursus. Ik bezit zelf ook een lightweight van 77 en ben een beginnend sleutelaar. Als er iets geregeld wordt, dan wil ik daar graag bij zijn.

m.v.g.

Johan

• Marcel

Hallo Allemaal,

In de afgelopen week heb ik een LR 88 serie 3 aangeschaft. Ook ik zit met het probleem dat ik geen verstand heb van LR's maar dit wel wil opdoen. Ik heb geen contacten de het wereldje van de LR's maar ik zou het erg fijn vinden wanneer er iets opgezet wordt. Het gaat mij niet op het vervangen van bijv een versnellingsbak maar wel het afstellen van remmen. Het uitvoeren van grote en kleine beurten. Het APK klaar maken van een LR. Wanneer ik dit kan dan komt misschien ooit de versnellingsbak wel aan de beurt.

Meer mensen intresse? Dan moeten we misschien de koppen eens bij elkaar steken?

Heel toevallig heb ik afgelopen week gedacht: Er zou eigenlijk een LR beginnerscursus onderhoud moeten bestaan.

Ik hoor het wel.

Marcel

• hans

hoi marcel

ik heb nu twee weken een 88 serie drie en woon in het Noorden v Nederland.

jou ingeving voor zo''n beginnerscursus vind ik ook een goeie gedachte.

het leuke is om zelf ook wat te leren en niet altijd je meest technische vriend te vragen.

maar een middag uitleg over een aantal elementaire zaken zou ook al leuk zijn.

gr hans

• Bas Wit

Ha allen,

Mocht er iets georganiseerd worden, dan hoor ik dat graag. Ik woon zelf ook in het Noorden des Lands en ben sinds kort in het bezit van een 109 Ambulance.

Ik bezit wel sleutelkennis, maar Landrovers zijn geheel nieuw voor me.

Als iemand verder nog technische documentatie voor de Ambulance uitvoering heeft, dan zou ik dit graag kopieren?

Bas

• Marchel

Hoi Dennis,

Sinds april heb ik ook een lightweight. Zie ook www.gerbers.biz

Ik heb de Laro eerst technisch in orde gemaakt m.b.v. de echoleon boeken. Er is ook nog een speciaal platen boek met allemaal 3d tekeningen. Deze is ook zeer handig. Deze info staat ook op mijn website. Ik heb de carosserie van de laro nu helemaal er af liggen. Persoonlijk kan ik ook nog wel enige kennis gebtuiken m.b.t. de techniek. Als er iemand zo'n cursus wil geven ben ik best geintereseerd. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Ron Bolleboom m.b.t. het leveren van onderdelen. Misschien wil Ron wel zo'n cursus geven?

gr,

Marchel

• erik

Ik lees van allerlei tevreden mensen over Ron Bolleboom. Heeft deze man een website? of een emailadres?