Hallo allemaal, ik denk over aanschaf van een 109 op geel kenteken (belastingvrij) kan iemand me watervaringen, ik hoor over de diesel weinig goeds maar die heeft wel mijn voorkeur
Gewoon doen. De 2.25 diesels zij net zo goed (of slecht) als de 2.25 benzine. Er zijn hier al veel discussies geweest over het vermogen en het klopt dat de diesels wat minder hebben dan de benzine uitvoeringen (pin me er niet op vast maar volgens mij lvert de diesel iets van 52 pk en de benzine max 60, of zoiets). Daarentegen rijd hij wel zuiniger en is het goedkoper. Wat onderhoud betreft geldt ook voor deze moter weer hetzeflde verhaal: goed en zorgvuldig onderhouden! Let wel op hoe hij rijdt (bekende verhaal) want zelf revisie motoren (doro het leger) heb ik na 10.000 km volledig aan gort zien gaan (gescheurde kop of gebroken schraap veren)…
Ik heb mijn 88 diesel nu zo'n 14 jaar en hij doet het nog prima, dus met de kwaliteit van het blok valt het dus wel mee.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat die van mij een 5x gelagerd blok is, herkenbaar aan de terracotta kleur en de demper tussen de krukas poelie en het distributie deksel, en die zijn een stuk beter.
Houdt er wel rekening mee dat een 109 diesel een stuk trager is als een benzine.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?