Aankoop

  • Han Lubbe

    Heeft er mogelijk iemand ervaring met het zelf importeren van een Land Rover (ex British army) uit Engeland? Ik zou de eventueel te kopen auto rijdend naar Nederland willen brengen. Het gaat mij om zaken als “Hoe makkelijk betalen” (creditcard?) en met name het verzekeren. Ik weet dat het eenvoudiger is om in Nederland te kopen maar de keus is hier erg beperkt. In Engeland is er keus zat en zijn er zeer mooie ex leger Laor's te koop.

    Gaarne reacties.

  • The Dude

    Weet niet helemaal zeker maar volgens mij heeft deze man er ervaring mee http://www.qwerty-realisatie.nl/landrover/index.html suc6 ermee

  • ron bolleboom

    ik heb net weer een partij nette leger landrovers binnen met nieuwe diesel motoren

    met apk/rdw keuring voor € 5000,- daar kan je toch niet voor tobben

    www.ronbolleboom.nl

  • The Dude

    En wat moeten zo kosten zo meenemen?

  • Han Lubbe

    De prijzen variëren van 3 tot 6 duizend pond van “as is” tot helemaal

    opgeknapt met kenteken. zie onder andere deze sites

    https://www.pablanchard.co.uk/index.htm

    http://www.militaryvehiclespares.com/

    http://www.ljacksonandco.com/

    http://website.lineone.net/~accv/

  • Dimtiry

    ik zou eens kontakt opnemen met Jos Broekaart in Hengstdijk hij staat onder Lands end bij de handelaren op de LRCH .

    Hij importeert allen maar uit Engeland .

    En als je nog een mooie site wilt bekijken moet je eens op deze kijken .

    www.landrover-sales .com/

    Groetjes en succes Dimitry

  • Jorrit Keus

    goededag,

    Ik ben momenteel zelf bezig met het importeren van een 110 hij moet maandag voor de keurig, achteraf gezien was het misschien makkelijker geweest om hem in nederland te kopen, je hebt tevens het voordeel als er iets mee is kun je makkelijker terug. Opzich zegd het RDW dat hij voor de keurig gewoon aan de APK eisen moet voldoen, dit is het probleem dus niet. wat wel een probeem is, is dat de grijs kenteken eisen strenger zijn geworden de afgelopen jaren. Zo was het 10 jaar terug nog voldoende als je geen achterbank had en je zijruiten geblindeerd waren, maar tegen woordig moet er een blok van 200 X 125 cm (B X H) of er moet van bovenkant deur tot boven kant dak 25 cm hoogte verschil zijn. (Daarom zie je veel defenders met een 5 cm verhoging op het dak rijden.) dan mogen bij de zij ruiten open en hoeft er een schot van tenminste 30 cm tussen de laadbak en de stoelen zitten. (standaard maten zijn: 190 X 100 cm en deur tot dak 20 cm) dus dan geld optie twee een blok van 125 X 100 de linker zijruit moet verwijdend zijn (letop verwijderd incl. raamrubber) en vervangen door een vorm vast materiaal wat met de carrosserie verlijmt is. en er moet een tussen schot tussen de cabine en de laadruimte zitten hier in mag een raam met een maximum hoogte van 40 cm. Maar dat is even voor het grijskenteken.

    Als je meer wilt weten kan je het best maandag na 16:00 uur bellen want dat is ze gekeurd.

    Groetjes Jorrit

    tel 06-28782090