gezocht: Series II/III 88

  • Durk

    Wie kan mij helpen aan een goede series II of III, de II heeft een niet gescyncte 1 en 2 , is dit errug lastig?

    Als ik een RHD tegenkom, zijn daar nadelen aan, of zijn ze goedkoper dan een LHD?

    Wat zal'k doen:bezine of benzine/lpg of Diesel? of maakt dit niet uit.

    Zijn er meer belangrijke verschillen tussen de series II en III? Of kan je gewoon een series II kopen en een andere bak van een series III eronder sleutelen?

  • Bowy

    Hoi Durk

    Ik heb zelf een series II met originele bak, heb hem pas een haf jaar en hij bevalt erg goed heb hiervoor ook een lightweight series III gehad maar ik ervaar de bak niet als een storend probleem, even wennen en je merkt het niet eens meer. Verder kan de syncromesch ook niet kapot gaan……

    Verder is het volledig persoonlijk of je voor de looks (voorzijde) van de series II of III gaat?

    Realiseer je je ook dat de series II zo mogelijk nog een beroerdere kachel heeft dan een series III!

    Succes!

    Groet Bowy

  • Steven

    Tenzij je een late series II neemt (de IIA) zoals ik heb dan heb je de looks en de kachel van een III maar wel het dashbord van een II. Mijn stuur zit ook nog eens rechts, maar daar heb je helemaal geen last van hoor je kan toch niet inhalen dus daar heb je het al niet voor nodig.

  • Jan

    Een S II heb je binnen een dag omgebouwd van rechts naar links stuur.

    Jan.

  • The Dude

    Geeft het ombouwen van rechts naar links geen problemen met keuring enzo?

  • S. Maaswinkel

    Hallo Durk,

    kijk eens naar mijn advertentie, misschien vindt je wel wat. Een foto kun je vinden op www.landroverspecialist.nl. Ga naar auto's te koop en dan naar Land Rover SIII van 1977. (hij staat daar omdat ik daar een bijbaantje heb)

  • johan

    Leuke vraag maar de antwoorden die je zal krijgen zullen, net als de mijne, zeer subjectief zijn. Ikzelf heb een IIa (niet gesynchroniseerd, geen plastig dashboard maar alle meters in het midden, stalen grill, etc.) en ben daar helemaal weg van. Hoewel de techniek niet wezenlijk verschilt van een III kan een gevoel van trots je niet ontgaan als je een ‘nieuwere’ III tegenkomt. Voor mij is de series I DE LaRo (en die komt er ooit ook nog wel) maar met een II / IIa neem ik ook genoegen.

    Buiten het emotionele is de techniek weinig anders. hoewel je misschien moet wennen aan een niet-gesynchroniseerde bak (is zo gebeurd, je kan alleen niet meer scheuren… alsof dat met een III wel zou kunnen) is hij wèl sterker (de 1 en 2 dan wel te verstaan). Verder is het meer wat je mooi vindt. Er zijn veel III's Ex-legers op de markt en daar moet je van houden.

    RHD of LHD… kwestie van wennen (is zo gebeurd). Mijn ervaring is dat je nog het meest moet wennen aan het feit dat alles in spiegelbeeld zit BEHALVE de versnellingsbak… dus de 1 zit op dezelfde plaats maar ik had nog al eens de nijging om ook gespiegeld te willen schakelen. En een LaRo is engels dus RHD is wel zo leuk…

    Het benzine/diesel verhaal is al fdermate vaak aan de orde gekomen dat ik je aanraad eens terug te zoeken…

    in ieder geval succes met zoeken