Gezocht

  • Marc

    Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een LR 109 Bwj.1967. 6 cil. benzine

    uit de serie 2.

    Ik zoek een technische-handleiding met de nummers van de onderdelen erbij, om te vermelden bij het bestellen van onderdelen.

    Indien nodig tegen vergoeding.

    Groetjes Marc.

  • Leo

    Kijk eens op http://64.177.77.249/Manuals/manuals.htm

    Veel manuals in pdf formaat

    misschien staat er iets tussen

  • Berry Weijers

    Als het je een hoop geld gaat kosten kan mogelijk beter een andere motor zoals de 4 cylinder 2.25 overwegen. De 6 cylinder is volgens mij de grootste rampmotor van Land Rover geweest.

    Persoonlijk ken ik niemand die geen problemen met deze motor heeft gehad.

    Groeten,

    Berry Weijers

    beheerder

  • jan v besouw

    nou , ik ken wel iemand die probleemloos met een 6 pitter rondkacheld. ikzelf, en het is nog altijd zo met oude autootjes en motortjes, alles valt en staat met het gebruik en onderhoud van zo'n apparaat, als je denkt de cameltrophy te kunnen winnen met zo'n ding of er al te zwaar terrein mee induikt gaat ie kapot ja, maar als ik eens rondkijk op terreindagen van de lrch zie je enorm veel oneigenlijk gebruik van deze oude dames, en men kijkt vervolgens raar op als een 36 jaar oude auto de geest geeft omdat er mee word geragd alsof het een moderne 4x4 is.

    ga lekker rijden met je 6 pitter en als je haar niet al te zwaar belast( wat niet inhoud dat stoere paden etc niet zouden kunnen) het onderhoud stipt uitvoerd en gebruik maakt van de beste synthetische olieen!!!!!!! je heel ver komt met zo'n ding

    en ja het klopt als men roept dat het een kwetsbaar blok is. houd er dan rekenig mee!

    groet

    Jan v Besouw

    Berry Weijers schreef:

    >

    > Als het je een hoop geld gaat kosten kan mogelijk beter een

    > andere motor zoals de 4 cylinder 2.25 overwegen. De 6

    > cylinder is volgens mij de grootste rampmotor van Land Rover

    > geweest.

    >

    > Persoonlijk ken ik niemand die geen problemen met deze motor

    > heeft gehad.

    >

    > Groeten,

    >

    > Berry Weijers

    > beheerder

  • Rene Gans

    Helemaal eens met het bovenstaande bericht. De 6 cilinder is een beer van een motor. Ikzelf rij nu al 3 jaar met een 6 cilinder en we onderhouden er nog veel en veel meer. Oké, ze zijn minder sterk als de 4 cilinder maar dat is natuurlijk logisch : meer cilinders dus langere (zwakkere) krukas en kop, 4 cil. was ontworpen als diesel dus sowieso al robuuster en de 6 cilinder is nog steeds een doorontwikkelde 4 cilinder uit eind jaren veertig !!

    Als het ding goed is kan er geen 4 cilinder tegen op!! Probleem is een beetje de nationale sport om als een motor kapot is ergens onder een werkbank vandaan voor zo min mogelijk geld een gebruikte motor te kopen, die te monteren en er dan achter te komen dat' ie nog veel kapotter is en dan de motor de schuld te geven (er was natuurlijk een reden dat hij onder die werkbank lag).

    Een zescilinder is (veel)duurder als een 4tje , dat blijft altijd zo maar als je een goede 6 pitter gereden hebt kom je in een 4 cilinder altijd iets te kort.

    Rene Gans