nou , ik ken wel iemand die probleemloos met een 6 pitter rondkacheld. ikzelf, en het is nog altijd zo met oude autootjes en motortjes, alles valt en staat met het gebruik en onderhoud van zo'n apparaat, als je denkt de cameltrophy te kunnen winnen met zo'n ding of er al te zwaar terrein mee induikt gaat ie kapot ja, maar als ik eens rondkijk op terreindagen van de lrch zie je enorm veel oneigenlijk gebruik van deze oude dames, en men kijkt vervolgens raar op als een 36 jaar oude auto de geest geeft omdat er mee word geragd alsof het een moderne 4x4 is.
ga lekker rijden met je 6 pitter en als je haar niet al te zwaar belast( wat niet inhoud dat stoere paden etc niet zouden kunnen) het onderhoud stipt uitvoerd en gebruik maakt van de beste synthetische olieen!!!!!!! je heel ver komt met zo'n ding
en ja het klopt als men roept dat het een kwetsbaar blok is. houd er dan rekenig mee!
groet
Jan v Besouw
Berry Weijers schreef:
>
> Als het je een hoop geld gaat kosten kan mogelijk beter een
> andere motor zoals de 4 cylinder 2.25 overwegen. De 6
> cylinder is volgens mij de grootste rampmotor van Land Rover
> geweest.
>
> Persoonlijk ken ik niemand die geen problemen met deze motor
> heeft gehad.
>
> Groeten,
>
> Berry Weijers
> beheerder