Withworth

• justus

Ik ben (voor restauratie van British Seagull buitenboordmotoren, 1964 en 1967) op zoek naar dop- steek-en ringsleutels geschikt voor engelse maten. Hierbij moet aangetekend worden dat British Seagull met Withworthmaten is samengesteld.

Sommigen vertellen mij dat dit gewoon met metrisch kan, maar als ik e.e.a opmeet gaat het om tienden van mm. verschil. (1/4W=13.33 mm.=0.525 inch)

Wie kan mij vertellen hoe ik aan Withworth sleutels, en nog belangrijker: WIthworth draadtappers kan komen (tweedehands of nieuw, om het even).

Ik ben bekend met de merken Britool en Snap-on (van de laatste weet ik niet of deze Withworth levert), maar wie levert dit?

Wie heeft goede tips voor tweedehandsmarkten?

Alvast bedankt voor iedere tip!

Justus

• Gerbrand

Zelf heb ik eens BSF tappen besteld uit england voor restauratie van een Lister. het werd zelfs daar al moeilijk werd mij wijs gemaakt en ze waren prijzig.kan het adres van die handelaar mischien nog wel vinden.

Ik werd zo moe van die motor dat ik maar een Laro 109 aangeschaft heb ;-)

• Ryan

Laatst heb ik me gek gezocht naar boutjes met een bijzondere engelse maat en ben toen terecht gekomen bij Blaauw Radiateurenservice. Zij verkopen ook gereedschappen… wellicht kun je hier eens informeren

Blaauw Radiateurenservice

Automaterialen & Gereedschappen

Einsteinstraat 81

Purmerend

0299-642047

www.blaauw-radiateuren.nl

Groeten,

Ryan

• henk kruims

Justus,

bel eens met Veldpape in Kropswolde (Gr) voor doppen en sleutels. Hij houdt opruiming van engels spul

Voor engelse bouten en moeren kun je vaak goedkoop terecht bij een landbouwmechanisatiebedrijf die handelt in mac cormick of andere engelse/amerikaanse trekkers.

Ook kun je terecht in de fabory shops gevestigd in diverse grote plaatsen in nederland ,ze zijn echter niet goedkoop

succes

henk kruims

• ron bolleboom

ik heb wel een seagull langstaart te koop (staat op mijn site met foto )is het handel voor je ik heb geen boot .www.ronbolleboom.nl

• Jan

Elk gerenomeerd merk maakt zowel metrische als engelse maten..Alleen moet je dan wel bij een professionele zaak zijn.