Tikkend geluid LR 90 td5

• Peter

Ik ben in het bezit van een Land Rover 90 TD 5, uit 2000. Ik heb de auto nieuw gekocht. Vanaf het begin is er, als de auto goed warm is, een tikkend geluid te horen als ik de koppeling in trap en de auto uit laat rijden. Ook is dit geluid te horen als ik tijdens het rijden de handrem heel licht aantrek.

De dealer houd het op de handremkabel dat tegen de onderzijde tikt. Ik geloof hier niet zo in. De handrem is wat bijgesteld doch het geluid blijft.

Heeft iemand een idee of dezelfde ervaring met dit voorval?

Afz. Peter.

• Peter Stroomberg

Ik rij zelf ook in een 90 TD5 uit 2000, tweede eigenaar sinds Jan. 2002.

Ook al diverse ‘geluidjes’ en lampjes gehad die komen en gaan. Raak er bijna gewend aan. Lampjes gaan aan en vlak voor je bij de dealer aankomt weer uit. Geluid is ook een persoonlijke invulling. Sta je bij de dealer het geluid na te doen; gaan ze denken dat er een vogeltje oid in de motorruimte rondvliegt!!

Zondag in Rhederlaag? voor vergelijkend warenonderzoek!?

• Rene Gans

Stel voor de zekerheid je handrem eens helemaal terug, het komt regelmatig voor dat de handremtrommel een tikkie ovaal is (de definitie van ‘rond’ is in Engeland duidelijk ruimer dan bij ons) en dat één voering bij elke omwenteling net even geraakt wordt !!

Rene Gans/ Auto ReGa Ede