ruilen 109 tegen 88

• Inge Huiskes

Wij hebben momenteel een 109 hardtop diesel uit 1982 op grijs kenteken maar met twee kinderen in de winter is het geen pretje om lange afstanden af te leggen. We krijgen hem niet warm en de snelheid (80-90 km/h) laat ook te wensen over. Aangezien we wel helemaal weg zijn van de Landrover denken we er goed aan te doen om hem in te ruilen voor een kleinere en dan op benzine of gas. Terreinrijden doen we er niet mee dus vierwielaandrijving is niet zo belangrijk. Hebben we het bij het verkeerde eind of weet iemand nog een mooie 88 die wel warm te krijgen is?

• Aad

En een extra kachel plaatsen ?

Is niet echt moeilijk.

• Erik

Daar moet je voor in belgie zoeken; want in het bel. leger heeft men

LAND ROVERS 4X2 gebruikt.

(dus geen 4x4 maar het zijn wel benz.motoren 2250 cc 4cil.

groetjes Erik

• Marco

Ik heb een 88 SIII uit 1971 4x2 (ex Belgie) met een Pick-Up dak en benzinemotor. Hij heeft een geel kenteken (HSB-vrij) en kan dus makkelijk worden voorzien van een Stawag-dak. De kachelradiator is zaterdag nieuw gemonteerd en werkt als een trein, zeker samen met de warmte die de uitlaat afgeeft aan de bodemplaat.

Ik ben denk ik wel te porren voor een 109 diesel. Hoe had je het zelf gedacht?

Marco

• Erik

Ik dacht dat je 109 diesel had en op zoek was naar een 88 benz.

Dit zal een misverstand geweest zijn , ik dacht enkel maar te helpen !

groetjes Erik

• Inge Huiskes

Beste Marco,

als je mij je email adres stuurt dan zal ik je foto's van onze landrover sturen. Heb jij digitale foto's van de 88 benzine? Wat is verder de technische staat en de verdere specificaties? Wat is je adres of telefoonnummer?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Inge

inge.huiskes@wanadoo.nl

• ron

Op gas rijden is het ook geen optie ,tempo blijft het zelfde .

De kachel ook ,die is meestal niet zo bestbij lr.

swb lr zijn ook niet warm te krijgen zonder extra kachel dus een stand kachel deze is vrij eenvoudig te plaatsen.groetjes

• Inge Huiskes

Marco,

We hebben dit weekend eventueel tijd om naar jouw 88 te kijken. Laat iets van je horen!