GNK Overdrive

• Bas

Heeft iemand ervaring met een GNK overdive op een Defender?

Via Engelse sites veel goede info gekregen maar heeft iemand ervaring in Nederland?

Zijn ze uberhaupt te koop nieuw/tweedehands/gereviseerd of zijn er andere overdrives bekend?

• Edwin

Ja, heb ik ervaring mee. Het is trouwens een GKN. Heb 'm zelf uit Engeland laten komen. Zit in een 110 TD5. Qua brandstof verbruik maakt het het geen moer uit.

Het is alleen een stuk rustiger in de auto en als je erge haast hebt haal je er ook een nog wat hogere topsnelheid uit. Hij geeft namelijk een reductie van meer dan 28%. Het principe is hetzelfde als een automaatbak, je kunt hem inschakelen boven pluminus 45 km./uur en dan evt. zonder te koppelen.

Ben er zelf erg tevreden over, zeker op de lange afstanden.

• justin geraerds

Op zich een fijne oplossing, in en uitschakelen gaat elektrisch. Je krijgt een schakelaar die je op de pook of ergens anders onder handbereik plaatst. Onder de 40-45 km/uur gooit het systeem zich vanzelf uit de overdrive, mocht je dit zelf vergeten zijn.(anders worden de momenten te groot bij wegtrekken vanuit stilstand) Je moet dus constant schakelen, en het geheel meer als een 6-de versnelling zien. Ik heb e.e.a. op mijn 90 TD5 gehad in combinatie met een chip voor meer vermogen. 120-130 uur op de autobaan wordt een genot, en zelfs even inhalen met 140 is weer mogelijk. Ik ga mijn 90 TD5 bj 2000 verkopen in verband met nieuwe DISCO III, vandaar dat ik pas mijn overdrive los verkocht heb. De chip heb ik wel nog (6000 euro). Bel anders eens met Erik of Rene Houben die weten er alles van. 045-5414115

• Rene Gans

Over deze overdrive durf ik weinig te zeggen, je hoort vele verschillende verhalen en ervaringen. Een andere komt er wel aan : de Defender uitvoering van de Roverdrive van Rocky Mountain. Nadat ze dit jaar zijn uitgekomen met de overdrive voor Series Landrovers komt in het voorjaar de uitvoering voor de latere typen. Dit zijn vreselijk solide, totaal mechanische overdrives waarvan de ervaringen tot nu toe erg goed zijn. Kijk even op www.roverdrives.com of bij ons op de site : www.autorega.nl

Rene