Series III stoelen

• Wim Janssen

Ik heb een Series III 109 ex-mil. Tankvulling is nog onder de stoelen. Zijn hier goed passende alternatieve stoelen voor uit het reguliere personenwagenpark. Wie heeft hier ervaring mee?

• Louis

Wim,

De stoelen van een Austin (metro) ? passen goed, de rails is dezelfde en ook de boutgaten passen. Probleem tank?… nee !

De rugleuning van de stoelen zijn scharnierend, (uit tweedeurs auto). Door de rails ook nog eens op, zowel voorzijde als achterzijde, ook op scharnieren te zetten; kan de stoel, als de borgpennen van voorste scharnieren is verwijderd en de rugleuning naar voren is gedaan, ver genoeg naar achteren kantelen om bij de tankdop te kunnen. In deze scharnieren zitten aan de achterkant de gewone scharnierpennen maar aan de voorzijde heb ik die vervangen door bijna even dikke borgclips die gemakkelijker te verwijderen zijn. Dit systeem werkt prima; en ook de stoelen zitten heel goed. Suk6

Louis

• Marco

Je kan natuurlijk overwegen om een civiele tank te monteren aan de rechterzijde en

de linker tank als reserve te gebruiken. Dat is een aanpassing die ik heb gedaan en goed is bevallen. Ik heb bij Budget Parts in Gouda alle onderdelen kunnen krijgen en het kostte drie uurtjes om de boel in te bouwen. Een paar gaten zagen en vijlen is goed te doen.

Voordeel is dat het tanken een stuk eenvoudiger gaat, geen lekkages langs de dop meer en minder benzinelucht in de auto daardoor.

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Marco

• Jan

hallo , defender stoelen van nieuwere types passen uitstekend en zitten stukken beter dan die losse kussentjes , de zittingen kunnen van een defenderstoel nl los.

succes JanWim Janssen schreef:

>

> Ik heb een Series III 109 ex-mil. Tankvulling is nog onder de

> stoelen. Zijn hier goed passende alternatieve stoelen voor

> uit het reguliere personenwagenpark. Wie heeft hier ervaring

> mee?

• Peter

Hoi,

Beetje laate reaktie maar toch….Ik heb sinds 3 jaar volvo 240 stoelen erin. Past perfekt (na een beetje sloopwerk/ zitting moet los van het ruggedeelte) en zitten nog beter. Spotgoedkoop te krijgen bij de sloop en onverwoestbaar. Je hebt zelfs voorverwarmde stoelen van dit type….Alleen wel 12 volts.

groeten,

Peter