LT 77 problemen

• Bas

Ik ben van plan een ex-MOD 110 2.5 D te kopen met de bekende LT 77 versnellingsbak. Nu heb ik er in gereden en de bak is nog erg goed, weinig tot geen speling tijdens het optrekken en schakelen behalve het normale. Ik ga er vanuit dat de splines op de hoofdas nog goed zijn ( wordt gecontroleerd)

Is het een goed idee om een nieuw tandwiel erin te plaatsen die doorboort is zodat de splines gesmeerd worden? Volgens mij worden de splines dan wel gesmeerd en zullen dus niet slijten? I.c.m. een kit van Steve Parker (main shaft oil feeder) kan er niks mis gaan?

Iemand commentaar dan hoor ik het heel graag, het bepaald of ik de auto koop of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• anton

Als die goed rijdt en geen speling heeft, lekker laten zitten.

olie in de bak houden is al heel belangrijk, dan word er voldoende gesmeerd.\

Trouwens best kans dat jou auto de modificatie al heeft, of er een LT 77s gemonteerd is welke de verbeterde smeergaten als heeft.

Groetjes Anton

• Eric

het probleem is makkelijk op te lossen, zelf heb ik achter op de tussenbak de deksel verwijderd en er een plaatje ijzer tussen gezet (in de vorm van de deksel).

Op dit plaatje zit in het midden een soort pijpje die de spat olie naar de as begeleid.

Als je precies wil weten hoe dit er uit ziet, wil ik er wel een tekening van maken.

gr eric