aankoopkeuring?

• Durk

Ik heb een leuke series III gezien, deze staat op een kenteken van ‘67, kan ik hier problemen mee verwachten? ook is er aan ’t chassis gelast, is dit een probleem voor toekomstige apk's?

is 't verstandig een aankoopkeuring te laten doen? kan dit ergens in de buurt van A-dam?

Of kan ik eea goed bekijken met een ervaren autotechnicus…

• Jan

Het klinkt misschien een beetje bot, maar met zoveel vragen en twijfels zou ik persoonlijk uitkijken naar een andere, betrouwbaarder Land Rover, er zijn er genoeg te koop.

Groeten,

Jan

• Durk

nounou, ‘zoveel’ vragen?

Ik vraag me alleen af hoe ‘t met ’t belangrijkste deel van de auto zit: het chassis, als dit na aankoop niet goed blijkt te zijn ben je pas echt klaar.

De auto heeft nu geen apk, dus het kenteken van 67 zou een probleem kunnen zijn, als dat niet zo is is er toch niets aan de hand?

't is niet zo dat ik enorm twijfel aan zo'n auto, maar één van de belangrijkste zaken moet toch goed zijn lijkt mij.

Durk

• Marcel

Hoi,

er mag gelast zijn aan het chassis maar alleen als dit nagenoeg niet zichtbaar is. De vervangende strips of hoekprofielen mogen er niet opgelast zijn maat moeten erin gelast zijn hierna moet de lasnaad afgevlakt zijn. Hiervoorgaande zijn naar mijn weten RDW eisen.

Een paar briefjes eerder dan deze vertellen je dat een serie 3 in 1971 is uitgekomen.

Ik ben ook op zoek naar een LR 88 serie 3 en aldoende leert men.

Veel succes,

Marcel

• Chris

Een aankoopkeuring van de ANWB is verschikkelijk duur, bovendien weet de ANWB meestal niet waar ze op moet letten bij een oude 4x4, en hebben ze al helemaal geen verstand van Land Rovers. Je kunt beter lid worden van de LRCH, en vragen of er iemand van de club mee wil om te kijken of de auto OK is.

succes.