Chassisnummer

• Bas

Weet iemand waar je m.b.v. chassisnummer informatie kan krijgen over een voertuig, behalve www.clifton.nl?

• Steven

probeer eens

www.lrfaq.org

Steven

• Berry Weijers (Land Rover)

Hoi Bas,

Geeft de Vin calculator van Clifton problemen met je chassisnr.?

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• Bas

Hoi Berry, nee geen problemen maar hij geeft veel versies aan van bijv.

versnellingsbak en opbouw, dus er blijft nog genoeg keuze over.

Ik heb begrepen dat een militaire versie is ex-Raf die in Duitsland heeft

gestaan, maar van de site www.british4x4.nl begrijp ik dat een militaire

versie zwaardere assen en chassis heeftkan ik dat uit het chassinummer

halen?

Het nummer is: SALLDHAC8LA937119

KAN JIJ ME VERDER HELPEN?

Ik hoor graag

Bas

• Berry Weijers

Hoi Bas,

Verder helpen kan ik je niet want voor zover ik weet heeft Wim van Dorst (de maker van de Vin calculator) alle beschikbare chassisnr. informatie in zijn programma gebouwd.

Het beste kan je misschien nog contact met hem opnemen via zijn site en je vragen aan hem voorleggen. Mogelijk dat hij in combinatie met jouw en andere gegevens de Vin calculator nog precieser maken.

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• Wim van Dorst

Hallo Bas,

Je chassisnummer klopt met een RAF/Duits militaire D110 uit 1994:

2-deurs uitvoering, gewone 2.5L diesel, links stuur, 5-versnellingsbak. Maar helaas voor jou is dat alle informatie die je uit een chassisnummer kan halen.

Voor echt nadere informatie van precies jouw auto zou je kunnen schrijven naar de Traceability afdeling van LR (adres op de CalVIN webpage http://www.clifton.nl/calvin.html), maar heel veel meer van de specificatie weten ze ook niet: hun werk richt zich meer op welke auto is wanneer waarnaartoe gegaan.

Het beste informatie over specificatie van Duitse RAF 110s kun je krijgen bij de Militaire Land Rover Club. Waar die ook al weer zitten weet ik niet, maar een beetje goede links list heeft die link er wel bij zitten (misschien wel op Berry's landrover.startpagina.nl?).

Succes met het zoeken.

Met vriendelijke groeten, Wim van Dorst