L.s.,
Ik ben in bezit van een Lightweight met een Nato-trekhaak. Kan iemand mij vertellen hoe ik daar een ‘normale’ trekhaak op kan zetten? Aangezien de auto 24v is moet ook het voltage naar 12v geconverteerd worden.
Bij voorbaat dank!
Marc
Hoi Marc,
Ik ben met hetzelfde probleem bezig. Ik ben met de gehele restuaratie van de lightweigt bezig en daarom heeft dit probleem bij mij nog niet zo'n haast. De lightweight is technisch al 100% nu de hele carroserie nog.
Ik heb dezelfde oplossing aangedragen gekregen van ET in Coevorden. Neem een plaat van 20mm dik ijzer (+/-10 cm breed). Boor er boven 4 gaten in en onder 2. De militaite trekkhaak kan volgens mij dan gewoon weer gemonteerd worden (door de bovenste 4 gaten). Onder aan de plaat maak je met 2 bouten een gekeurde trekhaak. Evnetueel nog even twee scheerstangen naatr het frame lassen.
Je zou electrisch gezien een omvormer kunnen bouwen voor 24v/12V maar dit kost veel moeite. Ik koop gewoon een 13 pins stekker en maak hierbij zelf een lichtbalk (gewoon een langekabel er tussen). de 24V lichtbalk kun je zo achter aan de aanhangwagen bevestigen en je weet dan ook vrij zeker dat alles in 1x goed werkt.
Op mijn site www.gerbers.biz probeer ik foto's te plaatsen maar sinds 2,5 maanden heb ik up-load problemen.
Groeten,
Marchel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?