v8 of diesel

  • Stier

    Ik wil een laro gaan kopen, maar wat kun je beter kopen, een v8 op lpg of een diesel???

  • jos

    Ik heb zelf een V8. Lekker veel vermogen, geen herrie en geen stank. Enige nadeel is dat je niet zo ver onder water kan als met een diesel, i.v.m. nat worden van de ontsteking. Wat betreft onderhoud maakt het allemaal niet zoveel uit dacht ik. En een V8 klinkt ook nog super!

    Als je toch een diesel koopt, neem er dan wel een met turbo, anders is het helemaal een drama om mee te rijden. (tenzij je nooit haast hebt)

    Succes, Jos

  • anton

    Behalve het vermogen lekker helemaal niet me eens.

    De V8 is een sterke en rustige mogen met voor Land Rover brgrippen veel vermogen.

    Toch heeft de V8 eebn repetatie voor het opeten van nokkenasjes.

    olie en oliefilter op tijd vervangen is een must om dit tegen te gaan.

    en wat dacht je van je onstekking! Acht bougies, 8 bougies kabels, Heel veel kleppen. Luister nauw met afstelling of je hebt een super slurper die alleen van pomp naar pomp rijdt.

    Dan een 2,25 of 2,5 diesel. en wel ongeblazen, dus zonder turbo.

    sterk genoeg om een landrover door het terrein te sjouwen, geeft niet veel om een olie beurt, word op den duur wel vermoeid, maar gaat door.

    Brandstoofpomp en verstuivers moet je af blijven, maar daar gaat in principe niks mis mee.

    alles heeft zo ze vooor en zijn tegens.

    Groetjes Anton

  • jos

    Nou nou nou, die van mij rijdt anders keurig altijd 1 op 4. Beetje LPG er in en hij gaat. Alle hobbies kosten geld. En die bougies dat zijn de aller goedkoopste die je kunt vinden, voor nog geen 2,50 euro per stuk, en alleen als je veel terrein rijdt moet je ieder jaar de verdelerkap en bougiekabels vervangen.

    Nokkenas gaat pas na 100.000km. stuk; gelijk een mooie reden om er een snellere in te zetten. Nog goedkoper dan een originele en blijft langer heel.

    Nee, doe mij maar een V8.

    Jos

  • anton

    Neemt niet weg dat er in een V8 een mooi geluid zit.

    Groetjes Anton

  • Sjoerd

    Ga je off-roaden,

    Bij een diesel hoef je alleen maar je luchtfilter omhoog te plaatsen en dan heb je van water weinig last.

    Ontstekingen en water elke keer weer spannend!!!!!!

    Groetjes Sjoerd

  • eric

    Hallo stier

    ben je er al uit?

    Als je besloten hebt te gaan voor een v8, kan ik je misschien verder helpen,

    intresse??, mail me maar even

    groeten eric

  • Eric

    Persoonlijk ben ik gek op diesel, de tdi kan ook hard, genoeg vermogen in het terrein en dat bij een verbruik van 1:10.

    en zeg nu zelf een v8 is toch meer iets voor een amerikaan.

    gr Eric ;-)

  • jos

    Ja, en diesel is voor trekkers en vrachtwagens (en vertegenwoordigers-golfjes).

    Vanmiddag nog met een 300TDi gereden. Kreeg er geen strakke plasser van hoor!

    Ik denk niet dat we hier uitkomen met z'n allen, wel?

    Groeten Jos