Ik wil een laro gaan kopen, maar wat kun je beter kopen, een v8 op lpg of een diesel???
Ik heb zelf een V8. Lekker veel vermogen, geen herrie en geen stank. Enige nadeel is dat je niet zo ver onder water kan als met een diesel, i.v.m. nat worden van de ontsteking. Wat betreft onderhoud maakt het allemaal niet zoveel uit dacht ik. En een V8 klinkt ook nog super!
Als je toch een diesel koopt, neem er dan wel een met turbo, anders is het helemaal een drama om mee te rijden. (tenzij je nooit haast hebt)
Succes, Jos
Behalve het vermogen lekker helemaal niet me eens.
De V8 is een sterke en rustige mogen met voor Land Rover brgrippen veel vermogen.
Toch heeft de V8 eebn repetatie voor het opeten van nokkenasjes.
olie en oliefilter op tijd vervangen is een must om dit tegen te gaan.
en wat dacht je van je onstekking! Acht bougies, 8 bougies kabels, Heel veel kleppen. Luister nauw met afstelling of je hebt een super slurper die alleen van pomp naar pomp rijdt.
Dan een 2,25 of 2,5 diesel. en wel ongeblazen, dus zonder turbo.
sterk genoeg om een landrover door het terrein te sjouwen, geeft niet veel om een olie beurt, word op den duur wel vermoeid, maar gaat door.
Brandstoofpomp en verstuivers moet je af blijven, maar daar gaat in principe niks mis mee.
alles heeft zo ze vooor en zijn tegens.
Groetjes Anton
Nou nou nou, die van mij rijdt anders keurig altijd 1 op 4. Beetje LPG er in en hij gaat. Alle hobbies kosten geld. En die bougies dat zijn de aller goedkoopste die je kunt vinden, voor nog geen 2,50 euro per stuk, en alleen als je veel terrein rijdt moet je ieder jaar de verdelerkap en bougiekabels vervangen.
Nokkenas gaat pas na 100.000km. stuk; gelijk een mooie reden om er een snellere in te zetten. Nog goedkoper dan een originele en blijft langer heel.
Nee, doe mij maar een V8.
Jos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?